PARTNER PORTALU partner portalu

Checklista onboardingowa. O tym trzeba pamiętać wdrażając pracownika

Onboarding - czyli proces aklimatyzacji nowych pracowników, to etap, przygotowujący do rozpoczęcia efektywnej pracy. Podczas wdrażania pracownik ma poznać podstawowe aspekty działalności firmy takie jak misja, strategia, struktura, sposób komunikacji i cele oraz dowiedzieć się wszystkiego o zakresie swoich obowiązków i sposobie ich realizacji.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Checklista onboardingowa. O tym trzeba pamiętać wdrażając pracownika

  • Jak przeprowadzać onboarding, zależy w dużej mierze od charakteru firmy, w jakiej wprowadza się pracownika.
  • O ile w większości szkolenie związane z pracą indywidualną i obowiązkami nie stanowi problemu, o tyle często pomija się kwestie związane z tzw. ogółem środowiska pracy.
  • Jednym z kluczy do dobrego onboardingu jest poprawne informowanie pracowników o zasadach bezpieczeństwa, w tym cyfrowego.

W zależności od charakteru przedsiębiorstwa, przeprowadzenie szkolenia może wyglądać nieco inaczej. Zwykle jest to zadanie dla działu HR lub - w mniejszych organizacjach - menedżera czy bezpośredniego przełożonego. Istnieje wiele narzędzi i metod przeprowadzania onboardingu. Do najpopularniejszych należą tzw. manuale czy też handbooki, czyli swoiste przewodniki po firmie i nowym stanowisku pracy. Wykorzystywane są także prezentacje, filmy, ebooki. Proces wdrażania może być przeprowadzany indywidualnie lub grupowo, jeżeli na to samo stanowisko zatrudniona została większa liczba osób.

Choć wydawałoby się, że teoria onboardingu jest całkiem jasna, w wielu firmach proces ten wciąż przeprowadzany jest niekompletnie lub zostaje pominięty. O ile w większości szkolenie związane z pracą indywidualną i obowiązkami nie stanowi problemu, o tyle często pomija się kwestie związane z tzw. ogółem środowiska pracy. O czym najczęściej zapominają szkoleniowcy?

Czytaj też: Onboarding, czyli witamy nowego pracownika

Zasady bezpieczeństwa

Niezwykle ważną kwestią jest, aby pracownik został poinformowany o tym, jakie w firmie panują zasady, związane np. z bezpieczeństwem czy produktywnością. W firmach, gdzie większość zadań wykonywana jest drogą elektroniczną, znajomość zasad bezpieczeństwa w sieci oraz odpowiedzialnego używania nowych technologii wydaje się odgrywać równie ważną rolę, jak w przypadku podstawowych przepisów BHP.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.