Sektor rozwiązań teleinformatycznych będzie siłą napędową do odbudowania polskiej gospodarki po pandemii COVID-19. Przychody firm oferujących cyfrowe rozwiązania wzrosły od kwietnia br. o blisko połowę, a przedsiębiorstwa te odnotowały wzrost zamówień oferowanych przez siebie programów i rozwiązań o ponad 40 proc.

- Na całym świecie pandemia przyczyniła się do popularyzacji pracy zdalnej i modeli rozproszonych, a co za tym idzie wykorzystywania zasobów cyfrowych. Polskie firmy są coraz bardziej zainteresowane rozwiązaniami typu input management. Jeszcze parę lat temu w przedsiębiorstwach królowały dokumenty, a dziś wyraźnie widać wzrost znaczenia kanałów online, rozwiązań mobilnych i integracji systemowych. Polskie firmy, szczególnie teraz w okresie pandemicznym, są otwarte na stosowanie i szybkie wdrażanie nowych technologii - mówi Przemysław Kędzior, Menadżer Generalny TCG Process Polska.
Zdaniem Michała Gizy, doradcy zarządu ds. rozwoju TCG Process Polska, praca zdalna jest przyszłością rynku.
- Praca w trybie zdalnym wymaga korzystania z narzędzi online czy specjalnych platform, które umożliwiają działanie na dokumentach i danych. Obserwujemy znaczący wzrost popularności rozwiązań z obszaru input managementu, które umożliwiają masowe przetwarzanie danych w krótkim czasie. To ogranicza pracę ręczną i skraca czas implementacji danych. Z rozwiązań umożliwiających pracę zdalną oraz z programów najczęściej korzystają firmy z sektora BPO, finansów i ubezpieczeń - mówi Michał Giza.
Zdaniem ekspertów TCG Process, fala automatyzacji zawita wkrótce do Polski i będzie dotyczyć nie tylko firm z sektora BPO. Już dziś w Szwajcarii - jednym z państw, gdzie działa firma - do rozwiązań online przekonują się firmy z sektora healthcare, edukacyjnego czy publicznego.


KOMENTARZE (0)