PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Lidl, McDonald's, PZU, EY: Boom na kampanie employer brandingowe

  • Autor: jm
  • 23 lis 2016 16:30

Rynek pracownika wymusza na firmach proaktywne działania. Poszukują oni sposobów na to, aby zaprezentować się jako atrakcyjny pracodawca i... stawiają na kampanie employer brandingowe.

Lidl, McDonald's, PZU, EY: Boom na kampanie employer brandingowe
Adobe Stock
REKLAMA

- Koncepcja employer brandingu wyrosła z potrzeb rynkowych. Zmienia się rynek pracy, a więc także pozycja pracodawców. Dziś w wielu branżach to nie pracownicy szukają pracy, a odwrotnie – pracodawcy konkurują między sobą, aby przyciągnąć do siebie najlepszych pracowników - mówi Anna Kościelna, specjalistka ds. marketingu w firmie Quercus.

Jak podkreśla, strategia employer brandingu obejmuje działania wewnątrz przedsiębiorstwa (sprawna komunikacja wewnętrzna, system rekrutacji wewnętrznych, badania satysfakcji pracowników czy aktywność z zakresu CSR), oraz poza nim. - Zewnętrzny employer branding dotyczy przede wszystkim świadomego dialogu prowadzonego z rynkiem, podzielonego na dwie kategorie: działania wizerunkowe oraz działania rekrutacyjne - wyjaśnia.

Coraz częściej obserwujemy, że firmy stawiają na kampanie employer brandingowe. We wrześniu Lidl Polska wystartował z nową kampanią employer brandingową „Lidl zaczyna się od ludzi”. Bohaterami kampanii są jej pracownicy – kilkudziesięciu ambasadorów, którzy sami zgłosili chęć zaangażowania się w działania employer brandingowe pracodawcy.

- Na casting zgłosiło się aż 1300 osób pracujących w Lidlu. Wśród nich wybraliśmy kilkadziesiąt osób, które stały się ambasadorami naszej firmy – widocznymi w kampanii w mediach, przestrzeni miejskiej oraz internecie. Każdy z nich otrzymał od firmy wynagrodzenie za wykorzystanie wizerunku - mówi w rozmowie z PulsemHR.pl Anna Durzyńska, dyrektor personalna Lidl Polska.

- Z rozmów, które przeprowadziliśmy z naszymi pracownikami wynika, że udział w inicjatywie był dla nich przede wszystkim wyzwaniem i przygodą pełną pozytywnych emocji, niezwykłym doświadczeniem – możliwością uczestnictwa w profesjonalnym castingu, sesjach zdjęciowych, planie filmowym. Chwilę później natomiast mogli obserwować się w telewizji czy na billboardach. Taką otwartą komunikacją zachęcamy osoby poszukujące pracy do aplikowania. I to nam się udaje - dodaje.

 

Niedawno z nową kampanią pod hasłem „Ja? Pracuję w Maku!” wystartował McDonald`s Polska. Projekt prezentuje pracowników firmy, ich pasje i zainteresowania. Mówi także o różnorodności zespołu i jego wartościach. Spośród ponad pół tysiąca zgłoszeń pracownicy wybrali w głosowaniu pięciu zwycięzców – osoby z ciekawymi pasjami, tych którzy zainteresowali ich najbardziej. To oni są twarzami kampanii „Ja? Pracuję w Maku!”.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Lidl, McDonald's, PZU, EY: Boom na kampanie employer brandingowe

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • IMHO 2016-11-24 09:36:24

    Prawda jest taka, że dobry pracodawca nie potrzebuje reklamy. Reklamą są opinie zadowolonych pracowników. Im więcej firma wydaje na praktyki typu employer branding tym bardziej prawdopodobne, że warunki pracy w tej firmie do najlepszych nie należą.

REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA