Biuro może być inwestycją lokalizowaną pod pracownika

Firma doradcza i inwestycyjna CBRE informuje, że pracodawcy coraz częściej traktują lokalizację biura jako długookresową inwestycję w employer branding.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Biuro może być inwestycją lokalizowaną pod pracownika

  • Raport wskazuje, że miejsca, w których spędza się czas wolny, je i odpoczywa stają się coraz ważniejsze przy decyzjach o wyborze lokalizacji biura.
  • Kluczem do dobrze zlokalizowanej przestrzeni firmy jest także transport i zieleń miejska.
  • Jeśli dobrze ulokuje się miejsce pracy, spada rotacja w zespole.

 

Punktem wyjścia CBRE w temacie biur są obserwacje zawarte w nowej publikacji firmy. Raport nosi nazwę "Po pierwsze człowiek! Czyli jak stworzyć idealną przestrzeń do pracy”.

Kluczowe w lokalizacji miejsca pracy dla pracowników są teraz bliskość punktów handlowych, sportowych, gastronomicznych i zieleni miejskiej, ale przede wszystkim dobry dojazd. Ten musi być komfortowy, zajmować nie więcej niż 30 min. Eksperci CBRE wskazują, jak wykorzystać te zalety biura w skutecznej rekrutacji najlepszych.

Igor Czmyr z działu strategii środowiska pracy w CBRE podkreśla, że oferowane w Polsce wynagrodzenia, benefity i duża elastyczność pracodawcy wobec pracownika to już za mało, by zrekrutować i zatrzymać wartościowych kandydatów.

- Firmy coraz częściej inwestują w dobrą lokalizację nowego biura - mówi. - To bardzo dobry krok - atmosfera w pracy i czas dojazdu do biura to elementy, które pracownicy najczęściej wymieniają jako decydujące przy wyborze przez nich oferty zatrudnienia.

Jak wynika z badania CBRE „Millenials Live Work Play CBRE”, pokolenie, do którego obecnie należy najwięcej pracowników, poświęca aż 10 dni w miesiącu na rekreację i rozrywkę. (fot. materiały prasowe) Jak wynika z badania CBRE „Millenials Live Work Play CBRE”, pokolenie, do którego obecnie należy najwięcej pracowników, poświęca aż 10 dni w miesiącu na rekreację i rozrywkę. (fot. materiały prasowe)

Obok pojawia się już wspomniany transport. Biuro z dobrym dojazdem to takie biuro, które mieści się blisko głównych węzłów komunikacyjnych, najlepiej położone w centrum miasta.

„Dobry dojazd” może dotyczyć zarówno transportu publicznego, jak również głównych arterii i tras wylotowych.

Czytaj też: Biurowce dla ludzi, nie "tylko" dla pracowników

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.