PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Benefity na miarę pandemii

Epidemia koronawirusa zmieniła tryb życia i pracy milionów Polaków, rzucając wyzwanie setkom pracodawców. Do nowej sytuacji dopasowuje się także rynek świadczeń pozapłacowych. Dziś benefity z czasów przed koronawirusem muszą przejść transformację i dostosować się do aktualnego trybu naszego życia.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Benefity na miarę pandemii

  • Dziś benefity, które ułatwiają codzienne funkcjonowanie ludzi w zmienionej rzeczywistości, dodatkowo zyskują na znaczeniu.
  • Z badania „State of Remote Raport 2020” wynika, że 20 proc. osób pracujących poza biurem ma problemy z utrzymaniem efektywnej komunikacji z członkami zespołu, kolejne 20 proc. zmaga się z uczuciem osamotnienia.
  • Jednym z najbardziej pożądanych benefitów w najbliższym czasie będą działania ukierunkowane na ochronę zdrowia.

Benefity pozapłacowe od lat rozszerzane są o rozwiązania zaspokajające różnorodne potrzeby pracowników. Pracodawcy coraz częściej decydują się na finansowanie świadczeń, które wspierają pracowników nie tylko w życiu zawodowym, ale są także bezpośrednio związane z życiem prywatnym. Społeczny lockdown mocno ograniczył nasze aktywności. Zmienić swoje przyzwyczajenia musieli pracownicy, do nowej sytuacji dostosować muszą się pracodawcy i firmy świadczące usługi dodatkowe.

Dziś benefity, które ułatwiają codzienne funkcjonowanie ludzi w zmienionej rzeczywistości, dodatkowo zyskują na znaczeniu.

- Wbrew pozorom lockdown nie odsunął nas całkowicie od bieżących spraw, znacząco jednak zmienił tryb codziennego funkcjonowania. Miliony Polaków pracują zdalnie w ramach home office, który do niedawna był formą benefitu, a dziś jest koniecznością. Do tej zmiany w błyskawicznym tempie musieli dostosować się zarówno pracownicy, jak i pracodawcy – mówi Adam Waszkowski, dyrektor działu analiz Benefit Systems.

Przeczytaj: Co trzeci Polak pracuje z domu z obawy przed koronawirusem

Jak podkreśla, obecna sytuacja na firmach świadczących usługi dodatkowo wymusiła natychmiastowe zmiany.

- Obecny kryzys jest wyzwaniem także dla rynku świadczeń pozapłacowych. Dziś skuteczność benefitów zależy nie tylko od ich trafnego dopasowania do potrzeb, ale także szybkości dostosowywania się do nowych warunków, takich jak możliwość zdalnego świadczenia usług. Nieoczekiwana rewolucja, jaką przyniosła epidemia, nie oznacza, że dotychczasowe potrzeby aktywnych zawodowo Polaków i firm zostały wymazane. Teraz utrzymanie satysfakcjonującego poziomu efektywności, motywacji i zdrowia pracowników będzie jeszcze istotniejsze – wyjaśnia Waszkowski.

Ogólnopolski home office wyzwaniem

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

4 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Hrowiec 2020-05-13 14:58:36

A pojawiają się też nietuzinkowe benefity na takie okoliczności : beneFITbox.pl

johnyyy 2020-04-30 21:40:36

U mnie w pracy można sobie wybrać nawet pakiet medyczny dla zwierzaka :))) Pet-help czy jakoś tak

pracownik 2020-04-25 20:28:58

Wsadźcie sobie te benefity 😂 Płaćcie uczciwie i to wystarczy.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.