PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Badanie KPMG: poprawa nastrojów menadżerów firm motoryzacyjnych

Poprawił się wskaźnik nastrojów menadżerów firm motoryzacyjnych. 65 proc. przedstawicieli branży prognozuje powrót do sytuacji sprzed pandemii w ciągu roku-dwóch - wynika z nowego badania KPMG w Polsce i Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego.

  • Autor:pap/pt
  • 22 lis 2019 13:20
Badanie KPMG: poprawa nastrojów menadżerów firm motoryzacyjnych
Sytuacja firm motoryzacyjnych w Polsce jest nadal bardzo trudna (fot. pixabay)
REKLAMA

Z najnowszego "Barometru nastrojów menedżerów firm motoryzacyjnych" wynika, że wskaźnik nastrojów wynosi 50 punktów i jest wyższy o 30 pkt. w porównaniu z wynikami poprzedniej edycji badania przeprowadzonej w połowie ub.r. Ankieta skierowana była do menedżerów firm produkcyjnych i dystrybutorów pojazdów, przyczep i naczep, zabudów lub podzespołów, części i akcesoriów. W badaniu internetowym wzięło udział 48 respondentów.

Sytuacja firm motoryzacyjnych w Polsce jest nadal bardzo trudna. 83 proc. z nich odnotowało spadek przychodów w związku z pandemią. Pomimo tego 65 proc. przedstawicieli branży prognozuje powrót do sytuacji sprzed pandemii w ciągu roku lub dwóch lat.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Wskaźnik nastrojów menedżerów odnośnie przyszłości sektora wynosi 60 pkt., co przekłada się na wzrost o 16 pkt. w porównaniu z wynikami badania przeprowadzonego na przełomie maja i czerwca 2020 roku. Nastroje dystrybutorów względem perspektyw dla branży poprawiły się od tego czasu o 25 pkt., osiągając wartość 67 pkt. W grupie producentów motoryzacyjnych (pojazdów, zabudów lub części zamiennych) wskaźnik wzrósł o 9 pkt. do poziomu 57 pkt. - informuje KPMG.

Dystrybutorzy motoryzacyjni obecni w Polsce przejawiają nieco większy pesymizm niż producenci. Blisko 40 proc. firm zajmujących się dystrybucją negatywnie ocenia obecną sytuację branży motoryzacyjnej, ale co trzeci dystrybutor sytuację w branży ocenia dobrze.

Połowa ankietowanych dystrybutorów oraz tylko czterech na 10 producentów przewiduje poprawę sytuacji w branży w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Częściowo może wynikać to z faktu, iż nastroje w tych grupach z uwagi na negatywne skutki pandemii były w połowie ubiegłego roku wyjątkowo pesymistyczne - wyjaśniają autorzy raportu.

Warto zaznaczyć, że jedna trzecia zarówno dystrybutorów, jak i producentów uważa, że sytuacja sektora motoryzacyjnego przez najbliższy rok nie ulegnie zmianie. Z drugiej strony 26 proc. przedstawicieli producentów oraz 17 proc. przedstawicieli dystrybutorów uważa, że sytuacja w branży motoryzacyjnej ulegnie pogorszeniu lub zdecydowanemu pogorszeniu.

W opinii przedstawicieli branży motoryzacyjnej prognozowana sytuacja gospodarcza Polski w ciągu najbliższego roku nie będzie najlepsza. 28 proc. dystrybutorów motoryzacyjnych spodziewa się dalszego pogorszenia sytuacji ekonomicznej. Podobne opinie można zauważyć w grupie producentów - 43 proc. z nich spodziewa się dalszego pogorszenia sytuacji ekonomicznej.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Badanie KPMG: poprawa nastrojów menadżerów firm motoryzacyjnych

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.