PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

10 najbardziej wartościowych marek konsumenckich na rynku pracy

Wedel, TVN, BMW albo Jack Daniels - to niektóre marki konsumenckie najbardziej pożądane wśród kandydatów do pracy.

  • Autor:MN
  • 16 lis 2017 15:57
10 najbardziej wartościowych marek konsumenckich na rynku pracy
Wśród dziesięciu najlepszych znalazły się dwie marki motoryzacyjne - BMW i Mercedes. (fot. pixabay)
REKLAMA

"Źle potraktowali mnie na rozmowie, więc nie kupuję ich produktów” albo “Mają świetną markę, każdy chciałby dla nich pracować” - takie opinie coraz częściej słychać w wypowiedziach kandydatów. 

- Coraz częściej też mówi się o tym planując wspólne strategie łączące działania marketingowe i employer branding. Dlatego podjęliśmy się zadania zbadania siły marek klienckich pod kątem przyciągania talentów - komentuje dr Barbara Zych z Employer Branding Institute.

Badanie Premium Employer Brand powstało na próbie 10 tys. respondentów z całej Polski, którzy ocenili 240 marek konsumenckich. Zostało przeprowadzone przez Employer Branding Institute i Fundację na rzecz reputacji marki Premium Brand. 

Oto najsilniejsze marki

Poniżej przedstawiamy ranking dziesięciu najlepiej ocenionych marek, z których każda reprezentuje inną kategorię konsumencką, jednak wszystkie łączy pozytywny wizerunek pracodawcy kreowany przez produkty i komunikację kliencką.

1. Wedel
2. Nivea
3. TVN
4. Michelin
5. BMW
6. Winiary
7. Mercedes
8. Tymbark
9. Jack Daniels
10. RMF FM

Co stanowi o ich sile? Kluczowym elementem jest prowadzenie spójnej komunikacji dotyczącej marki pracodawcy i marki konsumenckiej. Nie bez znaczenia pozostają również branże w których operuje każda z wysoko ocenionych firm – im bliższa konsumentowi i im cieplejsze emocje wywołuje, tym łatwiej marce przenieść pozytywny wizerunek marki konsumenckiej na markę pracodawcy.

– Percepcja marki pracodawcy przez pryzmat marki konsumenckiej może okazać się wyzwaniem dla reprezentantów branży mediowej i telekomunikacji. Wnioski z zestawienia mogą stanowić punkt wyjścia do rozpoczęcia wspólnych działań między marką kliencką a marką pracodawcy dla firm operujących w tym spektrum biznesowym – komentuje dr Barbara Zych.

Dodaje, że ta współpraca ma sens zwłaszcza w sytuacji, gdy zdecydowana większość działań komunikacyjnych jest skupiona na marce konsumenckiej, a marka pracodawcy nie jest komunikowana zewnętrznie.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: 10 najbardziej wartościowych marek konsumenckich na rynku pracy

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.