PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Zmiana organizacji pracy na uczelniach

Różne gremia działające na uczelniach muszą mieć tak zorganizowaną pracę, aby nie było konieczne bezpośrednie spotykanie się ich członków - wynika z nowelizacji rozporządzenia MNiSW, które w środę (25 marca) podpisał szef resortu nauki Jarosław Gowin.

  • Autor:PAP/RAF
  • 25 mar 2020 21:57
Zmiana organizacji pracy na uczelniach
Minister nauki i szkolnictwa wyższego Jarosław Gowin. (Fot. PTWP)
REKLAMA
  • Nowelizacja odnosi się do organizacji pracy różnych uczelnianych gremiów. 
  • Nowelizacja wprowadza wymóg zorganizowania prac tych gremiów w taki sposób, aby nie było konieczne bezpośrednie spotykanie się ich członków.
  • W uzasadnieniu nowelizacji czytamy, że tego typu działania są związane "rozwojem nadzwyczajnych okoliczności zagrażających życiu lub zdrowiu członków wspólnoty uczelni".

Rozporządzenie to nowelizacja innego rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 23 marca 2020 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania niektórych podmiotów systemu szkolnictwa wyższego i nauki w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19. O podpisaniu nowelizacji przez ministra nauki i szkolnictwa wyższego Jarosława Gowina poinformowała w środę (25 marca) rzecznik prasowa resortu Katarzyna Zawada.

Nowelizacja odnosi się do organizacji pracy różnych uczelnianych gremiów: kolegiów elektorów; komisji stypendialnych; komisji i zespołów powołanych w postępowaniach w sprawach nadania stopni i tytułów, prowadzonych w uczelniach oraz komisji i innych gremiów działających na podstawie statutów uczelni.

Nowelizacja wprowadza wymóg zorganizowania prac tych gremiów w taki sposób, aby nie było konieczne bezpośrednie spotykanie się ich członków. Zgodnie z rozporządzeniem w okresie obowiązywania ograniczeń funkcjonowania uczelni, czyli do 10 kwietnia br., uchwały tych zespołów będą mogły być podejmowane wyłącznie w drodze głosowania za pomocą środków komunikacji elektronicznej, niezależnie od tego, czy taki tryb ich podejmowania został określony w aktach wewnętrznych uczelni lub aktach regulujących działanie tych podmiotów.

W uzasadnieniu nowelizacji czytamy, że tego typu działania są związane "rozwojem nadzwyczajnych okoliczności zagrażających życiu lub zdrowiu członków wspólnoty uczelni".

Czytaj też: MEN: Kształcenie na odległość – poradnik dla szkół

- Biorąc pod uwagę wzrost ryzyka zakażenia wirusem SARS-CoV-2 (tzw. koronawirusem) oraz wzrastającą liczbę zidentyfikowanych przypadków zachorowań na COVID-19 w Polsce, konieczne jest kontynuowanie działań profilaktycznych zapobiegających rozprzestrzenianiu się tego wirusa, a przez to zmniejszających ryzyko rozprzestrzeniania się epidemii - napisano w uzasadnieniu.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Zmiana organizacji pracy na uczelniach

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.