PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Zawodówki będą kształcić pracowników call center?

• Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB złożyło wniosek do Ministerstwa Gospodarki o wpisanie zawodu pracownika centrum elektronicznej obsługi klienta do klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego.
• Celem inicjatywy jest podniesienie i wyrównanie jakości usług świadczonych przez call center.

  • Autor:jk
  • 20 kwi 2016 14:54
Zawodówki będą kształcić pracowników call center?
Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego chce, by pracownicy call center kształcili się w szkołach zawodowych. (Fot. Fotolia)
REKLAMA

Wniosek o wpisanie zawodu pracownika centrum elektronicznej obsługi klienta do klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego wpłynął już do ministra gospodarki. Po zaopiniowaniu trafi do Ministerstwa Edukacji Narodowej, które po konsultacjach społecznych podejmie ostateczną decyzję w sprawie wpisu.

Czytaj też: Praca w call center - rozwój, komfort i wysoka pensja?

Celem tej procedury jest określenie standardu kompetencji dla zawodu telemarketera i pracownika call center na poziomie szkoły zawodowej. Jak podkreśla SMB, będzie to krok w zakresie podniesienia i wyrównania jakości usług świadczonych przez call i contact center, w tym usług telemarketingu. Pozwoli to też budować pozytywny wizerunek pracodawców z tej branży - zarówno wobec klientów, jak i samych pracowników.

Zainteresowanie ze strony pracodawców

Inicjatywa rozszerzenia listy zawodów na poziomie szkolnictwa zawodowego pojawiła się pierwotnie na poziomie szkół. Jednak zainteresowanie tematem wyrażają również przedsiębiorcy. Zasilenie rynku pracownikami o ugruntowanych kompetencjach będzie dla wielu firm, w szczególności tych dbających o najwyższe standardy działania, bardzo wartościowe.

Czytaj też: Praca w call center? Do niej także trzeba się przygotować

- Sam wniosek to dopiero początek drogi. Do wykonania będzie jeszcze sporo pracy - mówi Marcin Sosnowski, dyrektor wykonawczy Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB. - Każdy, kto chce budować najwyższe standardy działania call center w naszym kraju zostanie powitany z otwartymi ramionami, bo do zrobienia jeszcze naprawdę dużo - dodaje.

Niezbędne kompetencje pracowników call center

Przy opracowywaniu wniosku, w szczególności jego merytorycznej części, SMB wspomagali eksperci z rynku. Zakres wiedzy i umiejętności niezbędnych do komfortowej i profesjonalnej obsługi klientów jest szeroki. Nie jest możliwe nauczenie konsultantów wszystkiego co niezbędne w trakcie kilkutygodniowego szkolenia wstępnego.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Zawodówki będą kształcić pracowników call center?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.