Do 15 czerwca 2019 r. trwają zgłoszenia do ogólnopolskiego projektu edukacyjno-zawodowego „Uniwersytet Sukcesu”, organizowanego przez Fundację Digital University. Projekt wspiera podopiecznych domów dziecka i placówek opiekuńczo-wychowawczych, ale także dziewczęta będące w trudnej sytuacji życiowej i materialnej ułatwiając im wejście na rynek pracy.
Realizację projektu poprzedziło badanie społeczne przeprowadzone wśród wychowanek domów dziecka w wieku 15-19 lat, które wykazało, że większość z nich ma bardzo zawężone wyobrażenia na temat swoich planów zawodowych. Wszystkie były zgodne, że udział w kursach zawodowych jest ważny i że warto w nich uczestniczyć, by poznać swoje możliwości, posłuchać ekspertów i stworzyć szansę lepszego startu zawodowego.
- Od początku zdawaliśmy sobie sprawę, jak trudny, ale też jak bardzo potrzebny jest ten projekt. Wychowankowie domów dziecka bardzo często po osiągnięciu pełnoletności są pozostawieni sami sobie, znacznie trudniej niż innym dzieciom jest im także zdobyć wykształcenie.Nasz cel jest prosty – pomoc najbardziej uzdolnionym i chętnym do nauki dziewczętom. Skala potrzeb jest ogromna, ale wierzę, że dzięki zaangażowaniu tak prestiżowych partnerów uda się choć w części je spełnić. Zapraszamy do udziału w projekcie także dziewczęta mierzące się z trudną sytuacją życiową czy ekonomiczną, dla których udział w „Uniwersytecie Sukcesu” być może byłby szansą i motywacją na rozpoczęcie nowego życia – mówi Jowita Michalska, prezes Fundacji Digital University.
„Uniwersytet Sukcesu” składa się z kilku etapów. Pierwszy to tygodniowe turnusy szkoleniowe z nowych technologii „Akademia Blogerki”, „Akademia Youtuberki” oraz „Akademia Programistki”, plus wsparcie mentorskie, warsztaty doradztwa zawodowego, podstaw prawa oraz cykl szkoleń miękkich.
- Uznaliśmy, że właśnie te kierunki mogą okazać się najbardziej interesujące dla młodych dziewcząt, dla których świat Internetu i mediów społecznościowych jest środowiskiem naturalnym – mówi Elżbieta Wojciechowska, Dyrektor Programowa Fundacji Digital University.
Drugi etap to kilkudniowe spotkania motywacyjne z przedstawicielami firm partnerskich, m.in. Nationale-Nederlanden, Google, Facebook czy Dentsu Aegis Network.
- Chcemy pomóc tym dziewczętom, które zasługują na dobry start w dorosłe życie. Ich dotychczasowe doświadczenia zazwyczaj są bardzo trudne, z drugiej strony jest to grupa młodych, ambitnych dziewcząt, które chcą wiele osiągnąć. Chcemy mieć choć mały udział w tym, by odmienić ich los i wzmocnić ich kompetencje zarówno w zakresie nowych technologii, jak również umiejętności miękkich – mówi Marta Pokutycka-Mądrala, dyrektor komunikacji korporacyjnej Nationale-Nederlanden.


KOMENTARZE (0)