PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Wzrost aktywności w akademickich biurach karier

W Akademickich biurach karier można zauważyć wzrost liczby ofert pracy i praktyk. Wynika to z poprawy sytuacji na rynku pracy, ale i z większej aktywności biur karier w pozyskiwaniu tych ofert

  • Autor:PAP/JP
  • 14 paź 2015 15:21
Wzrost aktywności w akademickich biurach karier
W biurze karier w ramach indywidualnego poradnictwa zawodowego zrealizowano rocznie średnio 194 pojedynczych porad. /Fot. mat.prasowe/Smart MBC
REKLAMA

O tym, jak uczelnie mogą wspierać studentów i absolwentów w działaniach na rynku pracy mówiono w Warszawie podczas środowych obrad kongresu akademickich biur karier. Zaprezentowano tam też raport Rzecznika Praw Absolwenta dotyczący działalności akademickich biur karier w roku akademickim 2014/2015, a także zainaugurowano konkurs Narodowego Centrum Badań i Rozwoju pt. Akademickie Biura Karier.

Wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego Daria Lipińska-Nałęcz przyznała, że biura karier są "frontmanem" w kontaktach między uczelniami a ich otoczeniem.

- Pełnią niezwykle ważną rolę - i informacyjną, i aktywną. Ich zadania to nie tylko informacje o rynku pracy, ale i spotkania z pracodawcami, targi pracy, poradnictwo zawodowe, warsztaty, szkolenia m.in. z umiejętności miękkich, badanie losów absolwentów - zaznaczyła.

Więcej ofert pracy i praktyk

- Przy 420 uczelniach, które mieliśmy w Polsce w czerwcu działa ok. 340 uczelnianych biur karier - podsumował rzecznik praw absolwenta Bartłomiej Banaszak.

Dodał, że to już drugi raport dotyczący akademickich biur karier. Poprzedni raport powstał w ubiegłym roku, więc można już zauważyć, jak zmienia się sytuacja tych biur.

- Na pewno można zauważyć pozytywne tendencje - jedna z nich dotyczy ofert pracy, praktyk i staży pozyskiwanych przez biura karier. Zanotowaliśmy naprawdę znaczący wzrost. To może wynikać z poprawy sytuacji na rynku pracy, ale i z większej aktywności biur karier w pozyskiwaniu tych ofert - powiedział.

Jak dodał, biura karier nieco częściej angażują się też w organizowanie szkoleń i warsztatów dla studentów.

- Kolejna pozytywna tendencja jest taka, że akademickie biura karier są coraz istotniejszą częścią struktury uczelni. Coraz częściej przedstawiciele biur karier są zapraszani do gremiów uczelnianych - np. zajmujących się jakością kształcenia. Dzięki temu jest pewien styk między rynkiem pracy a kształceniem - zwrócił uwagę Banaszak.

O odsetku osób, które korzystają z pomocy biur karier Banaszak powiedział: - W mojej ocenie jeszcze nie jest to poziom zadowalający.

Konkurs działań związanych ze wsparciem studentów

Z raportu wynika np., że średnio w biurze karier w ramach indywidualnego poradnictwa zawodowego zrealizowano rocznie 194 pojedynczych porad. Banaszak przyznał, że wynika to m.in. z tego, że potencjał biur karier na większości uczelni jeszcze nie jest duży.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Wzrost aktywności w akademickich biurach karier

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.