PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Wiceminister o systemie edukacji: musi uwzględniać przemiany technologiczne

Interdyscyplinarna współpraca ma fundamentalne znaczenie w związku z coraz powszechniejszymi wąskimi specjalizacjami na rynku pracy - ocenia wiceszef resortu przedsiębiorczości i technologii Marcin Ociepa.

  • Autor: PAP/KDS
  • 25 maj 2019 9:12
Wiceminister o systemie edukacji: musi uwzględniać przemiany technologiczne
Marcin Ociepka (fot. PTWP)
REKLAMA
  • W związku z pojawiającymi się wąskimi specjalizacjami, to interdyscyplinarna współpraca pomiędzy zespołami będzie miała fundamentalne znaczenie - uważa wiceszef MPiT.
  • Nie możemy zatrzymać się na sztywnym podziale humaniści - osoby o umysłach ścisłych. Wiele projektów ma charakter interdyscyplinarny, gdzie poszczególne kompetencje się przenikają - dodaje.
  • Wskazuje, że nowe spojrzenie na kształcenie wnosi Program Szkoła dla Innowatora skierowany do szkół podstawowych.

Dlatego umiejętność współpracy - zdaniem wiceszefa MPiT - jest jedną z kompetencji, które powinny być rozwijane w szkole. - Zbyt często kształcimy na wysokim poziomie młodych ludzi, których wiedza schodzi na dalszy plan w momencie, kiedy nie potrafią współpracować z kolegami z zespołu - mówił.

Jak zaznaczył, czas odpowiedzieć na pytanie, na ile rzeczywiście jesteśmy w stanie uczyć tylko biologii, tylko chemii, tylko historii, a na ile powinniśmy umieć horyzontalnie patrzeć na cały system edukacji.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Jego zdaniem należy też zmienić sposób egzekwowania wiedzy od uczniów. - Obok sprawdzania wiedzy ucznia w sposób indywidualny, być może część modułu egzaminacyjnego powinna mieć charakter pracy zespołowej, żeby kłaść nacisk na kształtowanie umiejętności współpracy.

Czytaj więcej: Bezrobotni z dyplomem. Mamy problem ze studentami?

Inną kompetencją, na którą zwraca uwagę Ociepa, jest umiejętność dostosowywania się do zmian.

- Kiedyś nasi rodzice czy dziadkowie często pracowali w jednym zakładzie pracy przez całe życie. Dzisiaj bardzo często zmieniamy miejsca pracy i - co już się dzieje - będziemy zmieniać także często zawody - podkreślił. Jak wyjaśnił, to zjawisko wymaga wykształcenia umiejętności dostosowywania się do zmiany, nabywania nowych kompetencji, uczenia się przez całe życie.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Wiceminister o systemie edukacji: musi uwzględniać przemiany technologiczne

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA