PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Według pokolenia Y niski poziom edukacji to jeden z największych problemów na rynku pracy

Aż 53 proc. przedstawicieli pokolenia Y na świecie przyznało, że widzi coraz bardziej pogłębiającą się przepaść pomiędzy edukacją a zatrudnieniem.

  • Autor:jk
  • 17 sie 2015 9:24
Według pokolenia Y niski poziom edukacji to jeden z największych problemów na rynku pracy
(Fot. fotolia)
REKLAMA

Wyniki tegorocznego raportu „YouthSpeak 2015” przygotowanego przez organizację AIESEC i firmę doradczą PwC wskazują, że edukacja nie idzie w parze z oczekiwaniami studentów i potrzebami rynku pracy – brak wsparcia potwierdza 54 proc. respondentów. 

Czytaj też: Pokolenie Y zdominuje rynek za dziesięć lat. Czy firmy są na to gotowe?

Choć pokolenie Y uważa, że edukacja jest bardzo istotna dla dalszego rozwoju kariery (75 proc.), to istnieje znaczący rozdźwięk między potrzebami młodych ludzi i rynku pracy, a ofertą edukacyjną uczelni. Respondenci dali edukacji bardzo niski ogólny NPS (Net Promoter Score), oceniając swoje zadowolenie z doświadczenia uniwersyteckiego na poziomie -42.

Model 70-20-10

- Młodzi ludzie, którzy wciąż studiują, ale równocześnie wchodzą na rynek pracy mają własne podejście do edukacji. Według nich idealny model zdobywania wiedzy to tzw. 70-20-10 – mówi Piotr Herstowski, prezydent organizacji AIESEC Polska.

70 proc. wiedzy powinno pochodzić z zajęć praktycznych, 20 proc. to nauka poprzez spotkania z mentorami, menedżerami i innymi inspirującymi ludźmi, a ostatnie 10 proc. to tradycyjne zajęcia teoretyczne. Millenialsi podkreślają, że standardowe egzaminy przestały być dobrym sprawdzianem wiedzy, a uczelnie powinny wypracować nowe miary akademickiego sukcesu. Zaznaczają także, że studia powinny być czasem eksperymentowania, sprawdzania swoich pomysłów i uczenia się na własnych błędach. Wspólnym celem AIESEC i PwC jest wprowadzanie tych zmian w życie, wiemy jednak, że będą one możliwe tylko dzięki współpracy środowiska akademickiego, pracodawców i ustawodawców - dodaje.

Świadomi swojej wartości i gotowi do nieustannej nauki mają także określone aspiracje – aż 61 proc. millenialsów na świecie planuje zostać przedsiębiorcą, a 64 proc. ma ambicje bycia decydentem lub objęcia stanowiska w zarządzie. Również przedstawiciele polskiego pokolenia Y potwierdzają te dane – 23 proc. z nich ma plany związane z założeniem własnej firmy w ciągu najbliższych 5 lat, a aż 37 proc. myśli o tym w perspektywie 10 lat.

Pieniądze nie są najważniejsze

Przedstawiciele młodego pokolenia szukają globalnych doświadczeń jako metody uczenia się. Ważne jest dla nich przebywanie w środowisku, w którym mogą stale odkrywać nowe możliwości i zdobywać kompetencje.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Według pokolenia Y niski poziom edukacji to jeden z największych problemów na rynku pracy

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.