PARTNER PORTALU partner portalu

W 2020 r. MBA będzie nadal istniało?

REKLAMA


Puls HR Puls HR

W 2020 r. MBA będzie nadal istniało?

Niektórzy uważają, że program nauczania MBA powinien się zmienić, aby sprostać dynamicznemu środowisku biznesowemu. Powodem, dla którego MBA poddawane jest tak ostrej krytyce jest kryzys finansowy.

Wydawałoby się, że z powodu takiej nagonki na MBA zainteresowanie zarówno studentów jak i rekruterów będzie słabło. Nic bardziej mylnego. Liczba kandydatów zdających test GMAT, który jest niezbędny przy wielu programach MBA, osiągnęła najwyższy poziom w historii.

MBA w 2020 roku

Według prof. Bodo B. Schlegelmilch z WU Vienna oraz prof. Howarda Thomasa, MBA będzie istniało w 2020 roku. Pytanie jest, czy dalej będzie podobne do tego, co mamy teraz. Ich zdaniem program studiów będzie na pewno bardziej złożony, nacisk na praktykę jeszcze większy niż dotychczas, a studenci bardziej świadomi problemów społecznych. Szkoły biznesu oprócz uczenia wymaganych podstaw będą zobowiązane do przekazywania wartości, które obowiązują w środowisku menedżerów. Jest to zdecydowanie trudniejsze niż uczenie umiejętności technicznych.

Czytaj też: Są drogie i angażujące, a jednak studia MBA cieszą się popularnością. Dlaczego?

- Duży wpływ na techniki nauczania będzie miała technologia. Studenci, a szczególnie zajęci managerowie, którzy zapisują się na zajęcia, coraz częściej wymagają dostępu do materiałów niezależnie od czasu i miejsca. Zapowiedzią zmian są obecnie dostępne platformy umożliwiające komunikację, wymianę plików, czy wideokonferencje z profesorami, którzy dzięki temu mogą uczyć studentów na drugim końcu świata. Mimo to nauka na odległość nie zastąpi spotkań z profesorami i innymi studentami czy wspólnej nauki w klasie jeszcze przez długi czas - twierdzi  prof. Bodo B. Schlegelmilch oraz prof. Howard Thomasa.

Rola szkół biznesu w przyszłości

Debata o roli szkół biznesu nie ogranicza się jedynie do dyskusji o programie nauczania. Aby określić swoją rolę w społeczeństwie w przyszłości, szkoły muszą uważnie przyjrzeć się swoim celom, grupie docelowej, przekazywanym treściom i wykładowcom. Muszą jasno pokazać swoją rolę w kształceniu profesjonalnych menedżerów.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.