- Autor: PRTL.PL
- •29 sie 2018 6:00
Prawo lotnicze jest niszową dziedziną, jednak nie brakuje chętnych do takiego kierunku edukacji. - Studia podyplomowe z zakresu prawa lotniczego stanowią wypełnienie luki edukacyjnej w obszarze kształcenia związanego ze zmianami prawa, wynikającymi m.in. z rozwoju technologicznego związanego z powszechnym zastosowaniem nowych konstrukcji samolotów oraz systemów zarządzania ruchem w przestrzeni powietrznej, standaryzacji przepisów, zasad oraz procedur w relacjach międzynarodowych, strukturalnej i funkcjonalnej integracji wykonywania nadzoru lotniczego oraz badania wypadków lotniczych - mówi prof. nadzw. dr hab. Anna Konert, dziekan Wydziału Prawa i Administracji Uczelni Łazarskiego.

- Od 1936 r. w Polsce po raz pierwszy pełny kurs prawa lotniczego został uruchomiony w Uczelni Łazarskiego w 2012 r.
- Biorąc pod uwagę, iż prawo lotnicze jest niszową dziedziną, zainteresowanie tym kierunkiem jest dość duże. Obecnie trwa już piąta edycja Prawa lotniczego, na którą średnio zapisuje się 20-30 osób.
- Mamy wiele pomysłów na rozwój prawa lotniczego, w tym dalsze kształcenie w tym kierunku, udział naszych studentów w międzynarodowym konkursie z prawa lotniczego w Indiach w 2019 r., staże w ICAO, a także nowy pomysł na konferencje dla młodych prawników lotniczych z całego świata - przekonuje prof. nadzw. dr hab. Anna Konert, dziekan Wydziału Prawa i Administracji Uczelni Łazarskiego.
Pani uczelnia – Uczelnia Łazarskiego w Warszawie, szkoli prawników specjalizujących się w prawie lotniczym. Jak się to odbywa?
- Od 2009 r. w Uczelni Łazarskiego prężnie rozwija się nauka prawa lotniczego. W 2010 r. powstało Międzywydziałowe Koło Prawa Lotniczego AVION, które jest unikalnym podmiotem zrzeszającym pasjonatów lotnictwa i prawa lotniczego z licznych Uczelni w Polsce.
Od 1936 r. w Polsce po raz pierwszy pełny kurs prawa lotniczego został uruchomiony w Uczelni Łazarskiego w 2012 r. Są to roczne studia podyplomowe, podczas których słuchacze zdobywają kompleksową wiedzę z zakresu prawa lotniczego (międzynarodowego, europejskiego i krajowego, publicznego i prywatnego) w ramach 200 godzin wykładów i konwersatoriów prowadzonych przez najlepszych specjalistów w Polsce i na świecie (m.in. prof. Pablo Mendes de Leon).
Studia podyplomowe z zakresu prawa lotniczego stanowią wypełnienie luki edukacyjnej w obszarze kształcenia związanego ze zmianami prawa, wynikającymi m.in. z rozwoju technologicznego związanego z powszechnym zastosowaniem nowych konstrukcji samolotów oraz systemów zarządzania ruchem w przestrzeni powietrznej, standaryzacji przepisów, zasad oraz procedur w relacjach międzynarodowych, strukturalnej i funkcjonalnej integracji wykonywania nadzoru lotniczego oraz badania wypadków lotniczych.

KOMENTARZE (4)