PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Technologie cyfrowe nie są wrogiem rozwoju oświaty

  • Autor: PAP/km
  • 14 paź 2022 13:34

Przeniesienie edukacji do chmury w czasie pandemii stało się nową rzeczywistością – powiedziała Beata Galas z Google Polska podczas piątkowej konferencji "Technologie w edukacji. Nowe szanse i perspektywy". Dodała, że technologia nie jest wrogiem rozwoju oświaty i nie zastąpi ani zeszytu, ani nauczyciela.

Technologie cyfrowe nie są wrogiem rozwoju oświaty
Istotne jest, aby nauczyciel zaufał technologii w edukacji (fot. Maxim Hopman/Unsplash)
REKLAMA

Podczas konferencji "Technologie w edukacji. Nowe szanse i perspektywy", organizowanej w Warszawie przez Międzynarodowy Instytut Społeczeństwa Obywatelskiego(MISO), dyskutowano o roli nowoczesnych narzędzi technologicznych, jak oprogramowania i sprzęt, a także o roli metodyk pedagogicznych w celu zwiększenia skuteczności nauczania w polskich szkołach.

Obecna na konferencji dyrektor zarządzająca MISO Annemarie Vanlangendonck powiedziała, że edukacja jest jednym z największych sektorów gospodarki, wytwarzającym ponad 6 proc. globalnego PKB, a jej rozwój do 2025 r. prognozowany jest na poziomie 7,3 bln dol.- Globalna wielkość sektora EdTech wzrosła o 63 mld dol. w stosunku do szacunków sprzed pandemii COVID-19. Wartość rynku technologii edukacyjnej wynosi obecnie 254 mld dol. i rośnie o 15-20 proc. rocznie - wyjaśniła.

Zdaniem prof. Marleny Plebańskiej z Grupy Uczelni Vistula "istotne jest, aby nauczyciel zaufał technologii w edukacji".

- Ważnym jest, aby cały czas poprawiać cyfrowe kompetencje nauczycieli i pomóc im się odnaleźć w nowej galopującej rzeczywistości - podkreśliła. Dodała, że patrząc na zawody przyszłości, "wiemy jedno, że będą to zawody bardzo mocno związane z cyfryzacją, na przykład specjalista sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego czy specjalista transformacji cyfrowej".

Przeczytaj: Polskie uczelnie w THE World University Rankings 2023

- W związku z tym rozwój kompetencji cyfrowych stanowi bazę, w którą musimy wyposażyć dzieci i młodzież. Musimy też budować świadomość rodziców, którzy - jak wynika z mojego doświadczenia - nie do końca postrzegają ten kontekst - powiedziała.

W jej opinii technologie cyfrowe nie są dodatkiem.

- To bardzo istotne pole, które będzie miało wpływ na sposób życia i karier ich pociech w przyszłości. Aby współcześni uczniowie odnaleźli się w dynamicznie zmieniającym się świecie, potrzebują od najmłodszych lat rozwijać swoje kompetencje przyszłości - podsumowała profesor.

Head od Google for Education z Google Polska Beata Galas stwierdziła, że "przeniesienie edukacji do chmury w czasie pandemii z dnia na dzień stało się nową rzeczywistością".

 

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Technologie cyfrowe nie są wrogiem rozwoju oświaty

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA