PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Szkolenia i rozwój. Dzięki nim menedżerowie są więcej warci na rynku pracy

– Jeśli menedżer rozwija swoje umiejętności, wówczas rośnie jego wartość rynkowa – mówi Katarzyna Ratajczyk, członek zarządu Bigram.

Szkolenia i rozwój. Dzięki nim menedżerowie są więcej warci na rynku pracy
Fot. fotolia
REKLAMA

Jak wynika z badania „Motywacje menedżerów 2015” szkolenia to jeden z trzech pożądanych przez menedżerów benefitów pozapłacowych. Ten aspekt jest istotny dla 67 proc. respondentów. Z kolei 71 proc. osób pyta o kwestie podnoszenia umiejętności podczas rozmowy kwalifikacyjnej.

Dlaczego menedżerowie przywiązują dużą wagę do szkoleń? – Jeśli menedżer rozwija swoje umiejętności, rośnie jego wartość rynkowa. Gdy podejmie decyzję o zmianie pracy, nie będzie miał problemów ze znalezieniem nowego zajęcia. Jeśli z kolei stoi w miejscu i nie rozwija się, wtedy jego wartość nie tylko nie będzie wzrastać, może wręcz się obniżyć. Rozwój zawodowy ma również znaczny wpływ także na poczucie własnej wartości – mówi Katarzyna Ratajczyk, członek zarządu Bigram.

Oprócz kwestii finansowych oraz benefitów pozapłacowych przy wyborze pracy dla ponad połowy menedżerów jest ważny również samorozwój (53 proc.). W tym obszarze dla 37 proc. najważniejsza jest praca zgodna z własnym poczuciem etyki, wartościami i prawem.

Niemal tyle samo przełożonych (36 proc.) oczekuje szacunku, uznania i doceniania swoich osiągnięć. Z kolei 24 proc. szefów chce rozwijać umiejętności menedżerskie, a 21 proc, zdobywać nowe kompetencje.

Według Andrzeja Popadiuka, członka zarządu Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menedżerów, obecnie menedżerowie są dużo bardziej otwarci na szkolenia i coaching. Rozumieją ich wartość dla własnej skuteczności zawodowej, a także odczuwają potrzebę rozwoju w obszarze motywacji.

– Wcześniej zapowiedź przydzielenia do programu coachingowego było przyjmowane przez wielu menedżerów z niepokojem, czasem zażenowaniem, jako sygnał braku zaufania do ich umiejętności. Obecnie posiadanie osobistego coacha jest odbierane jako wyraz uznania. A opieka wewnętrznego mentora ma wręcz charakter prestiżowy. Wsparcie szkoleniowe, coachingowe czy mentoringowe pozwala doładować akumulatory, zredukować stres, podnieść pewność działania, wzmocnić niezbędną energię i motywację – tłumaczy Popadiuk.

O popularności coachingu wśród menedżerów mówi także dr Karol Raźniewski, dyrektor w zespole Human Capital firmy EY Polska. Uważa on, że menedżerowie niechętnie korzystają z innych form szkoleniowych niż coaching. Jego zdaniem pracownicy wyższego szczebla mają poczucie, że do realizacji ich zadań najważniejsze są umiejętności związane z zarządzaniem zespołami, a je trudno zdobyć, uczestnicząc w tradycyjnych szkoleniach.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (3)

Do artykułu: Szkolenia i rozwój. Dzięki nim menedżerowie są więcej warci na rynku pracy

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Adrian 2015-04-01 17:55:32

    Letnie praktyki badawcze? za dużo pozytywów o nich słysze, coś musi być na rzeczy

  • md sos 2015-03-25 09:47:18

    Ten coaching indywidualny to prawdziwa plaga biznesu. Kształcić odpowiedzialnych ludzi według formatu zatwierdzonego zabije spontaniczności biznesu i powiększa dystans między przełożonym a podwładnym. Jeśli manager nie potrafi sam się oceniać, się zastanawiać i szukać rozwiązania, to żaden manager, tylko kolejny pionek strukturze organizacji. W ogóle słowo manager jest używany na wyrost. Management ma się we krwi i tyle.

  • lolog 2015-03-24 14:47:29

    Ja najwięcej kompetencji menadżerskich uzyskałem na letnich praktykach badawczych w PAN

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.