PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Sukces zespołu z Politechniki Warszawskiej

  • Autor: PAP/KDS
  • 9 lip 2019 16:03

Zespół SKAP 2 z Politechniki Warszawskiej zajął 5. miejsce w kategorii miejskich konceptów spalinowych w konkursie Shell Eco-marathon 2019 na najbardziej wydajny energetycznie bolid zbudowany przez studentów ze światowych uczelni.

Sukces zespołu z Politechniki Warszawskiej
(fot. Facebook/Shell Eco-marathon Europe)
REKLAMA

Tegoroczna edycja zawodów Shell Eco-marathon odbyła się 1-5 lipca w Londynie na historycznym torze Brooklands (obecnie Mercedes-Benz World). Wzięło w niej udział ponad 1500 studentów z 28 krajów, którzy skonstruowali 140 bolidów. Polskę reprezentowało pięć zespołów z krajowych uczelni.

Eco-marathon składa się z dwóch typów zawodów: wyzwania dotyczącego zasięgu przy najmniejszym zużyciu energii (1 litra paliwa, 1 m3 wodoru lub 1 kWh energii) oraz mistrzostwa świata kierowców. W tych drugich biorą udział najlepsi z pierwszej kategorii. Zwycięzcą zostaje ten, kto przejedzie wyznaczony dystans najefektywniej i najszybciej. Rywalizacja odbywa się w dwóch klasach: konceptów miejskich i prototypów. Dodatkowy podział zawodników dotyczył typu użytego napędu: spalinowego, elektrycznego i wodorowego.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Francuski zespół TIM UPS INSA pobił ustanowiony na Shell Eco-marathon rekord efektywności w kategorii elektrycznej - ich pojazd koncepcyjny pokonał 234,3 km na jednej kWh energii. Wśród miejskich pojazdów spalinowych najbardziej efektywny okazał się pomysł duńskich studentów z DTU Roadrunners (429,4 km). W tej kategorii piąte miejsce zajął też zespół SKAP 2 z Politechniki Warszawskiej (188 km).

Holenderski zespół Green Team Twente zwyciężył w zmaganiach konceptów wodorowych (242,5 km/m3), a następnie zajął pierwsze miejsce w mistrzostwach kierowców stając się triumfatorem całego wydarzenia.

W kategorii prototypów największą odległość w całych zawodach pokonał napędzany benzyną bolid francuskiego zespołu Microjoule-La Joliverie, osiągając 2735 km na litr. Niemiecki zespół ThaiRe-H2-Racing zwyciężył w konkurencji wodorowej z odległością 1082,8 km/m3, a najlepszym prototypem elektrycznym okazał się pomysł hiszpańskiego Eco-Dimoni z zasięgiem 888,8 km.

- W tym roku konkurs Shell Eco-marathon był szczególnie pasjonujący ze względu na nowy tor oraz pobite rekordy efektywności energetycznej. Jestem pod ogromnym wrażeniem osiągnięć zespołów, a entuzjazm i zaangażowanie studentów i uczniów udzieliły się nam wszystkim - zaznaczył dyrektor generalny ds. konkursu Shell Eco-marathon Norman Koch.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Sukces zespołu z Politechniki Warszawskiej

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA