Studia MBA. Czy to naprawdę się opłaca?

Menedżerowie biorą na siebie ciężar nauki po wymagającym dniu pracy. Spędzają weekendy w salach wykładowych czy też podchodzą do kolejnych stresujących egzaminów na kursach MBA. Czy warto?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Studia MBA. Czy to naprawdę się opłaca?

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

10 mar 2015 21:02


Badania przeprowadzone wśród osób, które ukończyły kurs MBA na Wiedeńskim Uniwersytecie Ekonomii i Biznesu pokazują, że nawet w trakcie trwania kilkuletniego kursu MBA liczba osób, które objęła jedne z najwyższych pozycji w hierarchii zarządzania, wzrosła niemal dwukrotnie.

Na stanowiskach typu CEO – dyrektora zarządzającego lub członka rady nadzorczej – na początku kursów pracowało około 16 proc. respondentów. Tuż po ukończeniu nauki ponad 23 proc. respondentów było zatrudnionych na najwyższych stanowiskach menedżerskich. W sumie prawie 60 proc. badanych, które ukończyły studia MBA zajmuje stanowiska menedżerskie średniego i najwyższego szczebla.

Czytaj też: Tak się studiuje MBA w Austrii. Kampus na miarę siedziby Google?

Warto także wspomnieć, że około 22 proc. respondentów znalazło się na wyższej pozycji w swojej obecnej firmie, 32 proc. zmieniło pracodawcę, a 10 proc. rozpoczęło własną działalność.

Istotne jest również to, że wraz z awansem w parze idzie także podwyżka. W przeprowadzonym badaniu absolwenci kursów MBA deklarowali, że ich zarobki wzrosły o 30-40 proc. w ciągu trzech lat od daty ukończenia studiów, a o około 50 proc. w kolejnych latach. Natomiast mediana wzrostu wynagrodzenia dla wszystkich uczestników ankiety wynosi około 10 proc. rocznie.

Czytaj też: Co czwarty menedżer z tytułem MBA zarabia więcej niż 23 tys. zł miesięcznie

Poza podwyżką absolwenci deklarują również wzrost odpowiedzialności oraz zakresu władzy. Odsetek respondentów z ponad 10 podwładnymi wzrósł z około 30 proc. (przed ukończeniem studiów) do ponad 40 proc. (po ukończeniu studiów), a odsetek osób odpowiedzialnych za 25 lub więcej pracowników wzrósł z 17 proc. do 21 proc.

Dlaczego warto wybrać studia MBA?

97 proc. absolwentów deklaruje, że wybiera WU Executive Academy ze względu na chęć poszerzenia swojej wiedzy oraz umiejętności z zakresu zarządzania właśnie w tym obszarze. 84 proc. ze względu na chęć poprawy swoich umiejętności przywódczych, a dla 80 proc. respondentów czynnikiem decydującym o rozpoczęciu kursu była możliwość nawiązywania nowych kontaktów biznesowych oraz wymiana informacji z innymi uczestnikami studiów, czyli możliwość poszerzenia swojej sieci networkingowej.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.