PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Staż może być elementem employer brandingu

• Rośnie liczba firm, które staż jako proces pozwalający na pozyskanie wartościowego pracownika.
• Staż to także doskonała okazja, by przygotować menedżerów niższego i średniego stopnia do zarządzania zespołem i sprawdzenia ich zdolności przywódczych.
• Nie można postrzegać stażu jako przemysłu dostarczającego taniej, czy wręcz darmowej siły roboczej - odbije się to negatywnie na marce pracodawcy.

  • Autor:jk
  • 18 maj 2016 11:27
Staż może być elementem employer brandingu
Działy HR chętnie decydują się na uruchomienie programów stażowych. (Fot. Mat. pras.)
REKLAMA

Rośnie liczba firm, które staż traktują nie jako proces wdrożenia kandydata w pracę w firmie trwający np. 3 miesiące, ale jako program szkoleniowy, pozwalający na pozyskanie wartościowego pracownika.

– Dłuższe formy stażu, kierowane są do absolwentów i młodych specjalistów, których doświadczenie nie przekracza 2 lat. Jego celem jest pomoc w rozwoju pasji i talentów – mówi Kamila Małocha z GoWork.pl. – Sam proces poszukiwania odpowiednich osób, którym firma chce dać możliwość skorzystania z programu bardziej przypomina rekrutację niż nabór stażystów. Ważne, by kandydat podzielał wartości firmy i posiadał określone cechy, których rozwój przełoży się na korzyści dla pracodawcy – dodaje.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Działy HR chętnie decydują się na uruchomienie programów stażowych. Przede wszystkim, to skuteczny system umożliwiający wyławianie talentów i umożliwienie im płynnego wdrożenia się w przyszłe obowiązki. Wybrana osoba, krok po kroku poznaje specyfikę branżowych zagadnień, przechodzi szereg szkoleń. Firma inwestuje w takich pracowników i z reguły nawiązuje późniejszą współpracę. Rozwiązanie to jest zazwyczaj satysfakcjonujące dla obu stron, które wcześniej miały szansę poznać się wzajemnie i zbadać swoje oczekiwania.

Staż to także doskonała okazja, by przygotować menedżerów niższego i średniego stopnia do zarządzania zespołem i sprawdzenia ich zdolności przywódczych. – Nadzorowanie praktykantów, wdrażanie ich w obowiązki, rozdzielanie zadań, pomoc w realizacji pomysłów to szansa do wykazania się jako lider. Jeżeli chcemy więc sprawdzić czy dana osoba poradzi sobie w zarządzaniu pracą zespołową – program stażowy jest doskonałym wyjściem – mówi przedstawicielka GoWork.pl.

Ponadto, pracownicy wkraczający na rynek pracy są idealnym narzędziem do przetestowania nowych pomysłów, a często stanowią też źródło inspiracji – dzięki ich świeżemu spojrzeniu udaje się wdrożyć dodatkowe pomysły i rozwiązania.

Np. dla startupów kwestia zatrudniania pracowników w ramach staży jest dość oczywista. Budżet takich organizacji zazwyczaj jest bardzo ograniczony, nie ma jasno określonego podziału ról, nie wspominając już o kwestii przyszłości, gdyż wiele tego typu działalności upada w ciągu roku. Praktykanci wychodzą naprzeciw tym ograniczeniom, a do tego wnoszą energię i nowe pomysły. Dla wielu takich zalążków firm, oferta stażowa poprzedza powstanie pierwszego zespołu pracowników.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Staż może być elementem employer brandingu

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.