Senat Uniwersytetu Łódzkiego powołał pierwszą radę uczelni

Siedem osób – w tym trzy spoza uczelni i przewodniczący samorządu studentów – weszło w skład pierwszej rady uczelni powołanej przez senat Uniwersytetu Łódzkiego.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Senat Uniwersytetu Łódzkiego powołał pierwszą radę uczelni

  • Zgodnie z nowymi przepisami w skład rady uczelni wchodzi 6 lub 8 osób, powołanych przez senat.
  • W przypadku UŁ zdecydowano się na skład sześcioosobowy.
  • Siódmą automatycznie włączaną do tego gremium jest zawsze przewodniczący samorządu studentów.

Jak poinformował rzecznik UŁ Paweł Śpiechowicz, przewodniczącym rady uczelni został Roman Wieczorek - absolwent UAM w Poznaniu, pracujący przez wiele lat jako radca prawny i mający doświadczenie w zarządzaniu dużymi podmiotami gospodarczymi.

Poza tym w radzie zasiądzie absolwentka filologii polskiej na UJ, laureatka Konkursu im. Prof. T. Kotarbińskiego na najlepszą pracę naukową z dziedziny humanistyki Ewa Kołodziejczyk, właściciel Agencji Wydarzeń Artystycznych "Pro Cinema" i założyciel Kina "Charlie", kulturoznawca Sławomir Fijałkowski.

Środowisko pracowników UŁ reprezentować będą: dr Grzegorz Michalski kierujący Katedrą Historii Wychowania i Pedeutologii na Wydziale Nauk o Wychowaniu UŁ, Marcin Palusiak z Wydziału Chemii UŁ, który obecnie koordynuje pracę czterech zespołów badawczych, oraz dyrektorka Centrum Obsługi Studentów i Doktorantów Anna Felisiak, z wykształcenia socjolog. Do rady dołączy także przewodniczący Uczelnianej Rady Samorządu Studentów Adrian Pałka.

"Chciałem, by wszystkie osoby wchodzące w skład rady dawały rękojmię należytego wykonywania swoich obowiązków, swą dotychczasową postawą i działalnością poświadczyły przyjazne nastawienie do naszej Uczelni, głęboki szacunek dla tradycji akademickich i dokonań Uniwersytetu Łódzkiego, co pozwoli mieć pewność, że podejmując decyzje, będą kierowały się jego dobrem. Wykluczyłem z grona potencjalnych kandydatów osoby aktywne w życiu politycznym, piastujące urzędy państwowe i samorządowe" - napisał rektor UŁ prof. Antoni Różalski we wniosku o powołanie nowego organu.

Wszyscy zgłoszeni przez rektora kandydaci spełnili wymagania stawiane członkom rady uczelni przez ustawę oraz złożyli niezbędne oświadczenia.

Ustawa Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (konstytucja dla nauki, ustawa 2.0) zakłada, że od przyszłego roku akademickiego na każdej uczelni publicznej w Polsce ma się pojawić nowe gremium, rada uczelni. Do jej zadań należeć ma monitorowanie gospodarki finansowej i zarządzania uczelnią, a także wskazywanie kandydatów na rektora po zaopiniowaniu przez senat. Rada ma też opiniować projekt statutu i strategii uczelni oraz sprawozdania z realizacji strategii uczelni. Kadencja członków rady ma wynosić cztery lata.

Zgodnie z nowymi przepisami w skład rady uczelni wchodzi 6 lub 8 osób, powołanych przez senat. W przypadku UŁ zdecydowano się na skład sześcioosobowy. Siódmą automatycznie włączaną do tego gremium jest zawsze przewodniczący samorządu studentów. Na UŁ podjęto decyzję, by osoby spoza uczelni, które - według ustawy - mają stanowić połowę składu rady, reprezentowały środowisko gospodarcze, społeczno-kulturalne i naukowe.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.