PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Sektor usług biznesowych walczy o pracowników. Jest nowy kierunek studiów

Z początkiem października blisko 100 studentów rozpoczęło naukę na nowym kierunku studiów „Global Business Services” (GBS) na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Powstał on we współpracy ze Związkiem Liderów Sektora Nowoczesnych Usług Biznesowych (ABSL). Jest to pierwszy kierunek studiów licencjackich, który przygotuje studentów do rozwoju międzynarodowej kariery w centrach biznesowych należących do największych firm na świecie.

  • Autor: KDS
  • 14 paź 2021 14:36
Sektor usług biznesowych walczy o pracowników. Jest nowy kierunek studiów
Na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie (na zdjęciu) powstał nowy kierunek studiów „Global Business Services” (Fot. Pixabay)
REKLAMA
  • „Global Business Services” (GBS) to pionierski kierunek w Polsce, który został stworzony od podstaw przez biznes i naukę w odpowiedzi na ciągły rozwój sektora usług biznesowych.
  • Obecnie zatrudnia on ponad 350 000 osób w ponad 1 600 centrach usług. Zapotrzebowanie na pracowników cały czas nie maleje.
  • Z analiz ABSL Strategic Foresight wynika, że łączne zatrudnienie w sektorze może w ciągu 10 lat wzrosnąć do 650 000.

- Wspólna inicjatywa Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie i ABSL stanowi impuls do przeciwdziałania rosnącej luce kompetencyjnej na polskim rynku pracy, która może stanowić w bliskiej przyszłości barierę rozwojową dla naszego sektora, istotnego dla rozwoju gospodarki Polski. - podkreśla Anna Berczyńska, executive director w Schaeffler Global Services Europe, VP Talents  w ABSL. - Znajomość języków obcych i kompetencje cyfrowe były i będą kluczowe. Rośnie jednak znaczenie pracy zespołowej, kompetencji liderskich, umiejętności rozwiązywania problemów i przede wszystkim zdolności komunikacyjnych w zróżnicowanym kulturowo i kompleksowym organizacyjnie środowisku – dodaje Berczyńska.

Z analiz ABSL Strategic Foresight wynika, że łączne zatrudnienie w sektorze może w ciągu 10 lat wzrosnąć do 650 000, co oznacza, że niezbędne będzie pozyskanie blisko 295 000 pracowników posiadających tzw. kompetencje przyszłości. Kluczowe z perspektywy sektora są umiejętności związane z finansami, analizą danych, nowoczesnymi technologiami, a także uniwersalnymi umiejętnościami miękkimi takimi jak: praca zespołowa, zarządzanie zmianą, umiejętność współpracy w międzynarodowym środowisku biznesowym.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Nie ma ludzi

Z raportu rocznego ABSL jednoznacznie wynika, że biorąc pod uwagę sytuację demograficzną, ograniczony zasób talentów może stać się jedną z najistotniejszych barier dla napływu bezpośrednich inwestycji zagranicznych oraz rozwoju procesów opartych na zaawansowanej wiedzy. Utrzymanie konkurencyjności wymaga wprowadzenia systemowych rozwiązań obejmujących poszerzanie zaplecza kadrowego posiadającego pożądane kompetencje, w tym skoordynowanego zaangażowania różnych resortów i uwzględnienia w perspektywie długoterminowej m.in. takich elementów jak dostosowanie systemu edukacji do potrzeb rynkowych.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Sektor usług biznesowych walczy o pracowników. Jest nowy kierunek studiów

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.