PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Sektor usług biznesowych walczy o pracowników. Jest nowy kierunek studiów

  • Katarzyna Domagała-Szymonek
    KDS
  • 14 paź 2021 14:36

Z początkiem października blisko 100 studentów rozpoczęło naukę na nowym kierunku studiów „Global Business Services” (GBS) na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Powstał on we współpracy ze Związkiem Liderów Sektora Nowoczesnych Usług Biznesowych (ABSL). Jest to pierwszy kierunek studiów licencjackich, który przygotuje studentów do rozwoju międzynarodowej kariery w centrach biznesowych należących do największych firm na świecie.

Sektor usług biznesowych walczy o pracowników. Jest nowy kierunek studiów
Na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie (na zdjęciu) powstał nowy kierunek studiów „Global Business Services” (Fot. Pixabay)
REKLAMA
  • „Global Business Services” (GBS) to pionierski kierunek w Polsce, który został stworzony od podstaw przez biznes i naukę w odpowiedzi na ciągły rozwój sektora usług biznesowych.
  • Obecnie zatrudnia on ponad 350 000 osób w ponad 1 600 centrach usług. Zapotrzebowanie na pracowników cały czas nie maleje.
  • Z analiz ABSL Strategic Foresight wynika, że łączne zatrudnienie w sektorze może w ciągu 10 lat wzrosnąć do 650 000.

- Wspólna inicjatywa Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie i ABSL stanowi impuls do przeciwdziałania rosnącej luce kompetencyjnej na polskim rynku pracy, która może stanowić w bliskiej przyszłości barierę rozwojową dla naszego sektora, istotnego dla rozwoju gospodarki Polski. - podkreśla Anna Berczyńska, executive director w Schaeffler Global Services Europe, VP Talents  w ABSL. - Znajomość języków obcych i kompetencje cyfrowe były i będą kluczowe. Rośnie jednak znaczenie pracy zespołowej, kompetencji liderskich, umiejętności rozwiązywania problemów i przede wszystkim zdolności komunikacyjnych w zróżnicowanym kulturowo i kompleksowym organizacyjnie środowisku – dodaje Berczyńska.

Z analiz ABSL Strategic Foresight wynika, że łączne zatrudnienie w sektorze może w ciągu 10 lat wzrosnąć do 650 000, co oznacza, że niezbędne będzie pozyskanie blisko 295 000 pracowników posiadających tzw. kompetencje przyszłości. Kluczowe z perspektywy sektora są umiejętności związane z finansami, analizą danych, nowoczesnymi technologiami, a także uniwersalnymi umiejętnościami miękkimi takimi jak: praca zespołowa, zarządzanie zmianą, umiejętność współpracy w międzynarodowym środowisku biznesowym.

Nie ma ludzi

Z raportu rocznego ABSL jednoznacznie wynika, że biorąc pod uwagę sytuację demograficzną, ograniczony zasób talentów może stać się jedną z najistotniejszych barier dla napływu bezpośrednich inwestycji zagranicznych oraz rozwoju procesów opartych na zaawansowanej wiedzy. Utrzymanie konkurencyjności wymaga wprowadzenia systemowych rozwiązań obejmujących poszerzanie zaplecza kadrowego posiadającego pożądane kompetencje, w tym skoordynowanego zaangażowania różnych resortów i uwzględnienia w perspektywie długoterminowej m.in. takich elementów jak dostosowanie systemu edukacji do potrzeb rynkowych.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Sektor usług biznesowych walczy o pracowników. Jest nowy kierunek studiów

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA