PARTNER PORTALU partner portalu

Są drogie i angażujące, a jednak studia MBA cieszą się popularnością. Dlaczego?

• Studia MBA są drogie. Dodatkowo, od swoich studentów wymagają nie tylko wygospodarowania czasu na udział w zajęciach, ale także na naukę.
• Aby je skończyć, trzeba zdać skomplikowany egzamin niedający na dodatek żadnego tytułu naukowego.
• Mimo to programy MBA od lat przeżywają prawdziwe oblężenie, a liczba chętnych z roku na rok rośnie.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Są drogie i angażujące, a jednak studia MBA cieszą się popularnością. Dlaczego?

- Studia kojarzą się z zajęciami akademickim czysto teoretycznymi, dlatego w kontekście MBA używamy słowa programy, bo na naszych zajęciach uczestnicy zdobywają umiejętności praktyczne – tłumaczy Zuzanna Broszczak, dyrektor zarządzająca z Francuskiego Instytutu Zarządzania w Warszawie. – MBA to bardzo często punkt zwrotny w karierze zawodowej studentów. Decydują się na rozpoczęcie programu, bo chcą rozwijać się i uzupełniać swoje kompetencje – dodaje.

Wszystko dlatego, że MBA to studia interdyscyplinarne. Pokazują firmę w całościowym ujęciu i pomagają w zrozumieniu wszystkich procesów niezbędnych do prawidłowego jej zarządzania. I tak, dyrektorzy HR uczą się, co to jest strategia marki, a menedżerowie IT poznają tajniki controlingu, czy prawa pracy. Wszystko po to, by zdobyć wiedzę o całościowym zarządzaniu firmą.

Czytaj też: Skąd wziąć kasę na studia MBA?

Networking

Dodatkowym atutem jest także networking, MBA to często miejsce, gdzie spotykają się menadżerowie o całkowicie różnym doświadczeniu, ze skrajnie różnych branż, którzy w normalnych warunkach biznesu nigdy by nie poznali się. Takie spotkania często są niezwykle inspirujące.

- Pracuję w branży IT, od lat prowadzę własną firmę i zawsze starałem się dokształcać, bo to niezbędny element rozwoju każdego przedsiębiorcy. – opowiada Przemysław Kołodziejczyk, współwłaściciel Grupy Gecos – Zdecydowałem się na MBA, bo z jednej strony chciałem odświeżyć wiedzę, a z drugiej zdobyć nową. Liczyłem także na rozszerzenie kontaktów i wymianę doświadczeń z innymi praktykami biznesu – dodaje.

Jak się okazało, inwestycja w program zwróciła się szybko i to z nawiązką. – Już w trakcie studiów, w 2013 roku powstał jeden startup. Razem z moim obecnym wspólnikiem, Jerzym Radziwanowskim jesteśmy zwolennikami zdobywania nowej wiedzy, a najbardziej wierzymy w sprawdzanie tej wiedzy w praktyce. Zaryzykowaliśmy stworzenie wspólnego biznesu i jesteśmy z tego bardzo zadowoleni – komentuje Kołodziejczyk.

Zmiana ścieżki kariery

Dobre programy MBA bacznie śledzą światowe trendy. Chodzi tu rzecz jasna o trendy w zarządzaniu firmą, jak i te dotyczące poszczególnych jej aspektów. Studenci poznają je m.in. podczas tzw. case studies, które rozwiązują w oparciu o swoje doświadczenie i nowoczesne rozwiązania.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.