PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Resort nauki stawia na rozwój branży gier wideo

  • PTWP - PulsHR
    KDS
  • 22 maj 2017 15:14

- Polska branża gier istnieje, chcemy ją wspierać, żeby rozwijała się jeszcze szybciej – mówił podczas otwarcia konferencji Digital Dragons 2017 Jarosław Gowin, wicepremier i minister nauki i szkolnictwa wyższego.

Resort nauki stawia na rozwój branży gier wideo
O otwarciu na branżę gamingową Jarosław Gowin mówił w trakcie inauguracji konferencji Digital Dragons 2017 (fot.mnisw.gov.pl)
REKLAMA

Wicepremier przypomniał, że na początku maja ruszył nabór wniosków w ramach drugiej edycji konkursu GameINN. To jeden z programów prowadzonych przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, którego budżet wynosi 100 mln złotych. To drugi z czterech zaplanowanych konkursów, który wspiera realizację projektów B+R dla rozwoju sektora gier wideo.

- Koncentracja na tak zwanych inteligentnych specjalizacjach pozwala efektywnie wykorzystać publiczne pieniądze na działalność badawczo-rozwojową i inwestować w te projekty, które są najciekawsze, bardziej ryzykowne, ale i zyskowne – tłumaczył dlaczego warto, by państwo wspierało branżę gamingową.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Pierwsza edycja konkursu cieszyła się sporą popularnością. Wpłynęły 72 wnioski, z czego dotację otrzymało 38 projektów. W sumie na ten cel wydano 116 mln zł.

Miejsce rozmów na ten temat też nie było przypadkowe. Digital Dragons jest jednym z największych wydarzeń biznesowych poświęconych grom w Europie Środkowo-Wschodniej. Jego podstawowym celem jest stworzenie platformy współpracy nie tylko dla firm (B2B), ale również dla uczelni (Business to Academia).

Swoje pięć minut podczas konferencji mają również studenci, którzy mogą promować własne gry.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Resort nauki stawia na rozwój branży gier wideo

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA