PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Resort nauki nie przewiduje zmian w kalendarzu roku akademickiego

Nie przewidujemy zmian w kalendarzu roku akademickiego ani w rekrutacji na studia, podobnie w przypadku terminów obron prac magisterskich i doktorskich - poinformowało w środę (11 marca) Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Resort nauki nie przewiduje zmian w kalendarzu roku akademickiego

Resort przypomniał, że zajęcia dydaktyczne na uczelniach będą zawieszone w terminie od 12 marca do 25 marca. Taka decyzja została podjęta w związku ze wzrostem ryzyka zakażenia wirusem SARS-CoV-2 oraz kolejnymi przypadkami zachorowań na COVID-19 w Polsce.

- Zawieszamy jedynie prowadzenie zajęć dydaktycznych - zatem w praktyce oznacza to, że studenci nie będą uczestniczyć w np. wykładach, seminariach, konserwatoriach. Nie ograniczamy możliwości prowadzenia działalności naukowej - podkreślono.

MNiSW zaznaczyło, że uczelnie zyskują możliwość prowadzenia zajęć w formule kształcenia e-learningowego,

nawet jeśli dotychczas nie przewidywały takiej formy w programach studiów.

Czytaj też: ZUS udostępnia oświadczenie o dodatkowy zasiłek opiekuńczy

- MNiSW powołuje zespół ekspertów, który w szybkim tempie wypracuje zalecenia dla uczelni w zakresie kształcenia zdalnego, m.in sposób przygotowania kursu (w szczególności dla tych uczelni publicznych i niepublicznych, które mają niewielkie doświadczenie) - poinformowało ministerstwo nauki.

MNiSW we współpracy z uczelniami posiadającymi gotowe platformy zdalnego uczenia się udostępni usługi edukacyjne dla pozostałych podmiotów systemu. W tym celu zamierza wykorzystać potencjał Instytutu Badawczego OPI PIB.

Pytany o to, czy przewidywane są zmiany w kalendarzu roku akademickiego lub w rekrutacji na studia - resort nauki zaprzeczył. Podobne są przewidywania MNiSW w kwestii terminów obrony prac magisterskich lub doktorskich - nie mają być przesuwane. Jednak np. UW podało na swoich stronach internetowych, że rozważa wydłużenie okresu zajęć dydaktycznych, ale rok akademicki, który trwa do 30 września 2020 r. "nie będzie przedłużany".

Parlament Studentów RP na swojej stronie internetowej poinformował w środę, że zwrócił się do Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego z prośbą o przedłużenie ważności legitymacji.

- Dzisiaj dostaliśmy potwierdzenie, że w ciągu kilku dni zostanie wydane rozporządzenie, które przedłuży ważność legitymacji do 31 maja 2020 roku. Nie trzeba będzie przedłużać ich indywidualnie w dziekanacie! - zakomunikowano.

Zmiany czekają studentów w akademikach. Część uczelni poinformowała o wstrzymaniu kwaterowania nowych osób i o wprowadzeniu zakazu (m.in. Uniwersytet Jagielloński w Krakowie i Uniwersytet Warszawski) lub ograniczeń w odwiedzinach.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.