PARTNER PORTALU partner portalu

Rektor Politechniki Białostockiej natrafił na opór, kiedy wdrażał Ustawę 2.0

Były naciski z różnych środowisk, żeby utrzymać status quo. A ja uważam, że ten, kto stoi w miejscu, cofa się - komentuje dla portalu PulsHR.pl reformujący w myśl Ustawy 2.0 Politechnikę Białostocką rektor prof. Lech Dzienis.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Rektor Politechniki Białostockiej natrafił na opór, kiedy wdrażał Ustawę 2.0

  • W ocenie rektora miniony rok akademicki był trudny dla jego uczelni. 
  • Politechnika Białostocka postawiła na wyraźne rozdzielenie między funkcją naukową a dydaktyczną. Jak twierdzi nasz rozmówca, nie do końca go to satysfakcjonuje. Założenie rok temu było bardziej ambitne niż to, na jakie zgodziło się środowisko uczelni.
  • Dopytany o szkołę doktorską, którą wprowadza Ustawa 2.0, mówi, że pozwoli ona na pewne oszczędności.

Rok temu wchodziła w życie Konstytucja dla Nauki. Jak po minionym roku akademickim można opisać jej oddziaływanie na polskie uczelnie?

Prof. dr hab. inż. Lech Dzienis, rektor Politechniki Białostockiej: - Rok akademicki 2018/2019 był rokiem bardzo trudnym, pełnym wyzwań. Każdy okres przejściowy jest bardzo trudny. Postawiłem sobie cel, by uczelnię dobrze przygotować do zmian, które przyniosła Konstytucja dla Nauki, by Politechnika Białostocka poszła do przodu.

Oczywiście były wewnętrzne naciski z różnych środowisk, żeby utrzymać status quo. A ja uważam, że ten, kto stoi w miejscu, cofa się. Proponowałem takie rozwiązania, które pozwalają nam zająć lepszą pozycję. Mówię tutaj przede wszystkim o strukturze uczelni i o zapisach statutowych.

Przyjęliśmy rozwiązania jasno rozgraniczające naukę od dydaktyki, choć przyznam, że nie do końca jestem usatysfakcjonowany. Proponowałem na początku nowocześniejszą, szerzej stosowaną w świecie strukturę organizacyjną. Wprowadziliśmy jednak taką, która uzyskała poparcie i akceptację, ale i ta struktura pozwala uzyskać nasz cel, czyli dobrą ewaluację w 2021 roku.

O tym wyzwaniu myśleliśmy już, przygotowując takie dokumenty jak regulamin oceny, regulamin organizacyjny, regulaminy pracy, niedługo będzie regulamin wynagrodzeń. Każdy z tych dokumentów musi zawierać takie uregulowania, które pomogą w osiągnięciu dobrych wyników ewaluacji.

Czytaj też: Czemu służą nowe statuty uczelni? Oni dali wytyczne

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.