PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Reforma szkolnictwa zawodowego dzieli ekspertów. „Nie jest zmianą rewolucyjną”

- Na razie mamy dobry dokument, który powinniśmy rozwijać - tak o zmianach w szkolnictwie zawodowym mówi Henryk Michalik, dyrektor Tenneco Automotive Polska w Rybniku, wiceprezes zarządu Izby Rzemieślniczej oraz Małej i Średniej Przedsiębiorczości w Katowicach. Jednak kwestie zaproponowanych i wprowadzanych przez resort edukacji zmian nie wszyscy eksperci oceniają tak samo.

  • PTWP - PulsHR
    KDS
  • 19 paź 2017 11:02
Reforma szkolnictwa zawodowego dzieli ekspertów. „Nie jest zmianą rewolucyjną”
Henryk Michalik, dyrektor Tenneco Automotive Polska. (fot. PTWP)
REKLAMA

Michalik nie ma wątpliwości, że wprowadzone przez Ministerstwo Edukacji Narodowej zmiany przyniosą pozytywne efekty.

- Cieszy mnie powołanie szkół branżowych, jest to dobą zmianą. Również cieszy mnie nowa ustawa. Wydaje mi się, że jest ona dobra. Aczkolwiek mam kilka uwag. Brakuje przepisów wykonawczych – komentuje Michalik. Uważa też, że to pracodawcy powinni zająć się doprecyzowaniem ich.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Jego zdaniem do tej pory absolwenci szkół zawodowych, nie mieli możliwości kontynuowania nauki. Było to bardzo skomplikowane, tym samym stanowiło dla nich barierę – nieraz nie do pokonania.

- Moim zdaniem ustawa o szkołach branżowych rozwiązała ten problem. Absolwenci będą mogli kontynuować naukę w szkołach II stopnia i na studiach – podkreśla dyrektor Tenneco Automotive Polska.

Innego zdania jest Jacek Kwiatkowski, prezes zarządu Zakładu Doskonalenia Zawodowego w Katowicach.

- W moim przekonaniu reforma szkolnictwa zawodowego, nie jest zmianą rewolucyjną, jedynie formalną – komentuje powołanie do życia szkół branżowych.

Jak podkreśla, w ZDZ od kilkudziesięciu lat kwestia szkolnictwa zawodowego jest numerem jeden. – Widzimy, że kształcenie zawodowe powinno być ściśle związane z praktyką gospodarczą. Musi się zmieniać w odniesieniu do potrzeb zgłaszanych przez rynek pracy. Tymczasem mam wrażenie, że ono idzie obok rynku pracy – zauważa Kwiatkowski.

Kolejne problemy, na jakie wskazuje przy rozwoju tego typu nauki to: wysokie koszty oraz problem z określeniem dokładnych potrzeb.

- Pracownicy zgłaszają swoje potrzeby tu i teraz, a wykształcenie trwa – wyjaśnia Kwiatkowski.

Artykuł powstał podczas panelu dyskusyjnego „System kształcenia dualnego sposobem na dobrą pracę”, który odbył się w ramach Europejskiego Kongresu Małych i Średnich Przedsiębiorstw w Katowicach.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Reforma szkolnictwa zawodowego dzieli ekspertów. „Nie jest zmianą rewolucyjną”

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA