PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Reforma szkolnictwa wyższego. Rektorzy podzieleni w kwestii Ustawy 2.0

Ustawa 2.0 daje uczelniom szereg możliwości. Ważne, żeby one potrafiły i chciały je wykorzystać – mówi dr Barbara Kos, prorektor ds. nauki i kadry akademickiej z Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.

Reforma szkolnictwa wyższego. Rektorzy podzieleni w kwestii Ustawy 2.0
W październiku 2019 roku wchodzi w życie kolejny etap reformy szkolnictwa wyższego (fot.shutterstock.com)
REKLAMA

W październiku 2019 roku wchodzi w życie kolejny etap reformy szkolnictwa wyższego. Obecnie placówki opracowują nowe statuty uczelni. Jak podkreślają ich przedstawiciele, zaproponowane w Ustawie 2.0 zmiany dają uczelniom dużą swobodę i możliwości. Ważne jest jak i czy placówki będą chciały z nich skorzystać.

- My staramy się wykorzystać możliwości, jakie dają nam nowe rozwiązania prawne. Dzięki nim mamy szansę sprawnie zmodyfikować kierunki kształcenia i tworzyć taką ofertę edukacyjna, która będzie odpowiadała na potrzeby rynku gospodarczego – podkreśla dr Barbara Kos.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

W podobnym tonie wypowiada się prof. Andrzej Kowalczyk, rektor Uniwersytetu Śląskiego, który podkreśla, że ustawa była potrzebna.

- Pewne doświadczenia i ukształtowania strukturalne uczelni wymagały rewizji i zmiany. Gdyby zmiany nie były potrzebne, to pewnie – jak to mówią młodzi - byśmy wymiękli i nie doszli do ich finalizacji. Determinacja, konsekwencja potwierdziły ich wagę - mówi rektor Uniwersytetu Śląskiego.

Natomiast inne zdanie na temat rozwiązań zapisanych w Ustawie 2.0 ma prof. Marek Rocki, rektor Szkoły Głównej Handlowej. - Ustawa nie była potrzebna. SGH przeprowadziła takie reformy na początku lat 90. Wystarczyła chęć i silna wola. Dlatego jestem sceptyczny co do skutków tej reformy. Nie całe środowisko wykorzysta szanse, jakie dają nowe przepisy – wyjaśnia rektor SGH.

Ustawa 2.0, czyli Konstytucja dla Nauki ma zastąpić cztery obecnie istniejące ustawy - prawo o szkolnictwie wyższym, ustawę o zasadach finansowania nauki, ustawę o stopniach i tytule naukowym, a także ustawę o kredytach i pożyczkach studenckich

Artykuł powstał podczas panelu dyskusyjnego „Reforma szkolnictwa wyższego” zorganizowanego w ramach Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Reforma szkolnictwa wyższego. Rektorzy podzieleni w kwestii Ustawy 2.0

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA