PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Programy ambasadorskie są sposobem na niedopasowanie na rynku pracy. Problem jest jeden: są mało popularne

Polskie firmy borykają się z problemem niedopasowania umiejętności kandydatów do oczekiwań pracodawców. Jednym z rozwiązań są programy ambasadorskie.

Programy ambasadorskie są sposobem na niedopasowanie na rynku pracy. Problem jest jeden: są mało popularne
Fot. fotolia
REKLAMA

Jak wynika z badania PARP „Bilans Kapitału Ludzkiego”, pomimo szerokiej oferty edukacyjnej polskich uczelni, polskie firmy borykają się z problemem niedopasowania umiejętności kandydatów do oczekiwań pracodawców. Zdobycie tytułu magistra nie gwarantuje studentom dobrej pracy, a zatrudnienie magistra pracodawcy dobrego pracownika. Co może pomóc?

Jednym z wariantów są programy ambasadorskie. Ambasador staje się łącznikiem między firmą a studentami i władzami uczelni. Informuje środowisko studenckie o różnorodnych inicjatywach organizowanych przez pracodawcę. Uczestnik programu - czyli wyróżniający się, wybrany przez firmę student - rozmawia także z władzami uczelni na temat oczekiwań biznesu.

Programy ambasadorskie w praktyce

ING Bank Śląski w ubiegłym roku szkolnym współpracował z 10 ambasadorami. W tegorocznej edycji planuje nawiązać współpracę z 11 studentami.

– Ambasadorzy podejmują działania promujące ING Bank Śląski jako pracodawcę. Między innymi organizują spotkania w kołach naukowych i organizacjach studenckich, kontaktują się w naszym imieniu z władzami uczelni i biurami karier, organizują stoiska pracodawcy i konkursy. Nasi ambasadorzy współorganizują na swojej uczelni szkolenia i warsztaty prowadzone przez specjalistów ING Banku Śląskiego oraz rekomendują nam różne wydarzenia i inicjatywy odbywające się na ich uczelniach. Wspierają nas również podczas targów pracy – mówi Joanna Domańska, starszy specjalista HR w centrum polityki rozwoju i rekrutacji ING Banku Śląski.

Czytaj też: Brak umiejętności miękkich utrudnia absolwentom znalezienie pracy

Z kolei np. firma PwC w tym roku zebrała drużynę ponad 25 - jak to nazywają szefów misji - którzy będą przez cały rok akademicki współpracować z pracownikami PwC przy budowaniu wizerunku firmy na uczelniach.  – Nasi ambasadorzy są przedstawicielami firmy w swoim otoczeniu. Biorą udział w generowaniu nowych pomysłów, przygotowują wydarzenia kierowane do studentów – warsztaty, wykłady czy konkursy – komentuje Ewa Zmysłowska, dyrektor działu kapitału ludzkiego w PwC.

W innej firmie z doradczego topu - KPMG - projekt jest skierowany do studentów II i III roku kierunków ekonomicznych, finansowych i prawniczych. – Zadaniem ambasadorów jest reprezentowanie firmy w środowisku akademickim, a także promocja konkursów i programów KPMG skierowanych do studentów i absolwentów – mówi Magdalena Maruszczak, dyrektor marketingu i komunikacji w KPMG w Polsce.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Programy ambasadorskie są sposobem na niedopasowanie na rynku pracy. Problem jest jeden: są mało popularne

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.