Próbują zachęcić do zawodu sprzedawcy, bo szkoły coraz bardziej świecą pustkami

W 2017 roku Akademia Umiejętności Eurocash rozpoczęła współpracę z wybranymi szkołami zawodowymi i branżowymi oraz technicznymi, kształcącymi uczniów na kierunkach sprzedawca oraz technik handlowiec. W roku szkolnym 2017/2018 w 30 warsztatach organizowanych wspólnie ze szkołami wzięło udział łącznie 300 osób. Spółka chce pokazać uczniom, że zawód sprzedawcy daje ciekawe perspektywy zawodowe.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Próbują zachęcić do zawodu sprzedawcy, bo szkoły coraz bardziej świecą pustkami

Pilotażowym programem zostały objęte wybrane szkoły z województwa podkarpackiego, śląskiego i dolnośląskiego. Tematyka zajęć dotyczyła zagadnień związanych m.in. z obsługą klienta i merchandisingiem w sklepie spożywczym. Inicjatywa Akademii Umiejętności Eurocash uzyskała wsparcie Ośrodka Rozwoju Edukacji.

Program „Akademia Umiejętności Eurocash na rzecz promocji zawodu sprzedawcy w szkołach zawodowych/branżowych oraz technikach” został stworzony w odpowiedzi na rosnący problem braku wykwalifikowanych sprzedawców na rynku pracy. Nadrzędnym celem współpracy szkół i Akademii Umiejętności Eurocash była promocja zawodu sprzedawcy wśród młodych ludzi.

– Polscy niezależni przedsiębiorcy borykają się z brakami kadrowymi. Chodzi zarówno o brak rąk do pracy, jak i niski poziom kwalifikacji zawodowych osób zatrudnianych w handlu. Dotyczy to całego rynku, a więc i naszych klientów – właścicieli sklepów franczyzowych i partnerskich Grupy Eurocash – mówi Agata Wrzecionowska-Dzierba, menedżer Akademii Umiejętności Eurocash. – Szkoły z roku na rok odnotowują słabnące zainteresowanie kierunkiem sprzedawca przez co coraz częściej łączą różne profile w klasach wielozawodowych lub całkowicie rezygnują z otwierania kolejnych roczników. Wychodząc naprzeciw tej sytuacji, stworzyliśmy inicjatywę, która nie tylko wzbogaca obecny program kształcenia, ale pokazuje również uczniom, że zawód sprzedawcy daje ciekawe perspektywy zawodowe, a w efekcie odpowiedniego zaangażowania może przynieść również dobre wynagrodzenie – dodaje.

Czytaj więcej na DlaHandlu.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.