W 2017 roku Akademia Umiejętności Eurocash rozpoczęła współpracę z wybranymi szkołami zawodowymi i branżowymi oraz technicznymi, kształcącymi uczniów na kierunkach sprzedawca oraz technik handlowiec. W roku szkolnym 2017/2018 w 30 warsztatach organizowanych wspólnie ze szkołami wzięło udział łącznie 300 osób. Spółka chce pokazać uczniom, że zawód sprzedawcy daje ciekawe perspektywy zawodowe.
- DlaHandlu.pl
- •21 cze 2018 18:14

Pilotażowym programem zostały objęte wybrane szkoły z województwa podkarpackiego, śląskiego i dolnośląskiego. Tematyka zajęć dotyczyła zagadnień związanych m.in. z obsługą klienta i merchandisingiem w sklepie spożywczym. Inicjatywa Akademii Umiejętności Eurocash uzyskała wsparcie Ośrodka Rozwoju Edukacji.
Program „Akademia Umiejętności Eurocash na rzecz promocji zawodu sprzedawcy w szkołach zawodowych/branżowych oraz technikach” został stworzony w odpowiedzi na rosnący problem braku wykwalifikowanych sprzedawców na rynku pracy. Nadrzędnym celem współpracy szkół i Akademii Umiejętności Eurocash była promocja zawodu sprzedawcy wśród młodych ludzi.
– Polscy niezależni przedsiębiorcy borykają się z brakami kadrowymi. Chodzi zarówno o brak rąk do pracy, jak i niski poziom kwalifikacji zawodowych osób zatrudnianych w handlu. Dotyczy to całego rynku, a więc i naszych klientów – właścicieli sklepów franczyzowych i partnerskich Grupy Eurocash – mówi Agata Wrzecionowska-Dzierba, menedżer Akademii Umiejętności Eurocash. – Szkoły z roku na rok odnotowują słabnące zainteresowanie kierunkiem sprzedawca przez co coraz częściej łączą różne profile w klasach wielozawodowych lub całkowicie rezygnują z otwierania kolejnych roczników. Wychodząc naprzeciw tej sytuacji, stworzyliśmy inicjatywę, która nie tylko wzbogaca obecny program kształcenia, ale pokazuje również uczniom, że zawód sprzedawcy daje ciekawe perspektywy zawodowe, a w efekcie odpowiedniego zaangażowania może przynieść również dobre wynagrodzenie – dodaje.
Czytaj więcej na DlaHandlu.pl


KOMENTARZE (0)