28 szkół wyższych średniej wielkości otrzyma niemal 250 mln zł na podnoszenie jakości swoich usług w ramach konkursu Zintegrowane Programy Uczelni. - To przykład, jak w praktyce realizujemy zasadę zrównoważonego rozwoju – powiedział wicepremier Jarosław Gowin.

- Wśród beneficjentów znalazły się szkoły wyższe z Krakowa (6 nagrodzonych uczelni), Warszawy (4 uczelnie), Katowic, Lublina, Rzeszowa, Szczecina (po 2) oraz Białegostoku, Bydgoszczy, Gdańska, Gdyni, Gorzowa Wielkopolskiego, Kielc, Koszalina, Łodzi, Poznania i Wrocławia.
- Warszawski UKSW dostał w ramach tego konkursu prawie 16 mln zł.
- Rektor uczelni ks. prof. Stanisław Dziekoński zapewnił, że są to pieniądze, które pozwolą jego placówce nabrać prędkości.
Wyniki jednego z konkursów w ramach Zintegrowanych Programów Uczelni (tzw. druga ścieżka), organizowanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR), ogłoszono na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Na tym etapie programu szansę na pozyskanie środków miały uczelnie kształcące nie więcej niż 20 tys. studentów. Były to uczelnie, które uzyskały kategorię "B" na większości wydziałów. Uczelnie w ramach tego konkursu mogły uzyskać do 20 mln zł dofinansowania.
"Dzięki tym 250 mln zł 28 małych i średniej wielkości uczelni w Polsce zyska nowe możliwości rozwoju" - podkreślił podczas briefingu wicepremier, minister nauki i szkolnictwa wyższego Jarosław Gowin.
Wśród beneficjentów znalazły się szkoły wyższe z Krakowa (6 nagrodzonych uczelni), Warszawy (4 uczelnie), Katowic, Lublina, Rzeszowa, Szczecina (po 2) oraz Białegostoku, Bydgoszczy, Gdańska, Gdyni, Gorzowa Wielkopolskiego, Kielc, Koszalina, Łodzi, Poznania i Wrocławia.
"Ten konkurs jest przykładem, jak w praktyce realizujemy zasadę zrównoważonego rozwoju" - skomentował wicepremier. Według niego ważne jest, by "poziom kształcenia podnosił się na wszystkich uczelniach w Polsce".
We wnioskach uczelnie musiały się zobowiązać do podjęcia działań w kilku różnych sferach. Do wyboru miały m.in. dostosowanie programów kształcenia do potrzeb społeczno-gospodarczych, podnoszenie kompetencji studentów i kadr, tworzenie programów stażowych, studiów doktoranckich, a także wspieranie świadczenia wysokiej jakości usług przez jednostki działające w strukturze uczelni (np. akademickie biura karier).

KOMENTARZE (0)