PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Polskie uczelnie kupiły komputery, ale nie ułatwiły życia studentom

• To co wydarzyło się na wielu polskich uczelniach to informatyzacja, nie cyfryzacja. Za przeniesieniem pewnych działań do internetu nie poszło uproszczenie życia studentów – mówi Michał Moskal, przewodniczący Niezależnego Zrzeszenia Studentów.
• Według raportu Centrum Analiz, Niezależnego Zrzeszenie Studentów prawie połowa studentów nie jest zadowolona ze stanu administracji cyfrowej na uczelniach.

  • Autor: JP
  • 8 gru 2016 11:02
Polskie uczelnie kupiły komputery, ale nie ułatwiły życia studentom
Tylko 2 proc. polskich studentów jest zadowolonych z administracji cyfrowej na uczelniach. (Fot.: Pexels)
REKLAMA

W czerwcu bieżącego roku studenci Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, chcąc zamieszkać w domu studenckim, musieli do późnych godzin wieczornych zmagać się z niemal 100-osobowymi kolejkami. 

– Niestety takie sytuacje są codziennością, zwłaszcza w mniejszych ośrodkach uniwersyteckich. Polskim uczelniom wciąż towarzyszą kolejki rodem z PRL – mówi Mateusz Groszyk, jeden z autorów raportu "Cyfryzacja na polskich uczelniach". W jego ramach przeanalizowano opinie i spostrzeżenia ponad 300 studentów z całej Polski.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Źródło: NZS
Źródło: NZS

Na większych uczelniach istnieją elektroniczne systemy obsługi studenta, przez które można wykonywać podstawowe czynności związane ze studiami, takie jak np. zapisy na zajęcia. Jednym z najpopularniejszych systemów jest USOS. Jednak na wielu uczelniach, zwłaszcza tych mniejszych elektroniczne systemy nie istnieją. 

– Im mniejsza uczelnia tym większy problem. I często tym większe kolejki – mówi Mateusz Groszyk.

Problemu kolejek nie unikają także największe szkoły wyższe. 

– Uczelnie powinny stanowić wzór cyfrowej modernizacji kraju. Nie ma jednak studenta w Polsce, który nie zna problemu kolejek rodem z PRL – mówi Michał Moskal, przewodniczący NZS.

Źródło: NZS
Źródło: NZS

Według raportu podstawowe problemy złego stanu ucyfrowienia uczelni to brak znajomości samych systemów prowadzonych przez uczelnie i możliwości, które one dają oraz słaba aktywność pracowników na platformach. Aż 64 proc. studentów źle ocenia aktywność pracowników na stronach przeznaczonych do kontaktu ze studentami. Jak podkreślają autorzy raportu prowadzi to często do chaosu na uczelniach.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Polskie uczelnie kupiły komputery, ale nie ułatwiły życia studentom

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Janek 2016-12-08 18:44:45

    W szkołach wyższych na dolnym śląsku dalej bez papieru nic nie załatwisz. Jedynie drobne nieznaczące sprawy można załatwić telef. lub mailem. Przykro wspomnieć, ale komputery i programy pamiętają jeszcze z 10 lat wcześniejsze czasy. O porządnych umiejętnościach pracy w excelu zapomnij. Pracodawcy potrzebują w nim robić konkretne rzeczy, a tu przychodzimy bez tej umiejętności. Nie uczą księgowych sprawozdań elektronicznych, nie wspomnę o tych do GUSu, ZUSu i innych urzędów. Dokumenty kadrowe to uczymy się u pracodawców, marnując czas, który był na to na studiach. Nie wspomnę o grupowym rozwiązywaniu problemów, bo to są jeszcze powijaki na studiach.

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.