Polski uczeń korzysta z internetu, także by się dokształcać

Jak wynika z najnowszej analizy przeprowadzonej przez NASK we współpracy z PBS, globalna sieć jest codziennie eksplorowana przez 96 proc. polskich nastolatków.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Polski uczeń korzysta z internetu, także by się dokształcać

  • Zgodnie z analizą NASK i PBSkażdego dnia polska młodzież spędza w internecie średnio 4 godziny, nierzadko traktując go jako przydatne narzędzie edukacyjne.
  • Wyprowadzone wnioski przekonują, że internet stał się nieodłącznym elementem życia uczniów, którzy deklarują korzystanie z jego zasobów nie tylko w celach rozrywkowych czy społecznych, ale wykorzystują go w dużej mierze także na potrzeby swojej edukacji.

Według badania, polski nastolatek spędza codziennie przed ekranem komputera lub smartfona średnio 4 godziny i 12 minut. To wzrost o ponad pół godziny w porównaniu z poprzednim zestawieniem.

Nieznaczny jest odsetek nastolatków, którzy deklarują użytkowanie internetu rzadziej niż raz dziennie.

Interesująco przedstawiają się odpowiedzi na pytanie, gdzie robią to na najczęściej.

Zdecydowana większość - 95 proc. proc. odpowiadających w badaniu - największą część swoich aktywności online odbywa w domu. 60 proc ankietowanych przyznała, że z korzysta z sieci w trakcie codziennych dojazdów do szkoły, zaś nieco ponad 41 proc. wskazała na użytkowanie internetu w swojej placówce edukacyjnej.

Pomimo szerokiej i powszechnej dostępności urządzeń mobilnych, w tym szczególnie smartfonów, korzystających z łączności 3G, 4G czy LTE, młodzi internauci szczególnie chwalą sobie eksplorowanie Internetu w domu. Być może wpływ na taki stan rzeczy mają koszty pakietów Internetu mobilnego bądź jego wciąż ograniczone zasięgi.

Nieco ponad połowa uczestników badania przyznała, że korzysta z dobrodziejstw globalnej sieci w celach edukacyjnych - w tym szczególnie traktując internet jako narzędzie wsparcia w odrabianiu lekcji. Co piąty uczeń stwierdził natomiast, że wykorzystuje jego zasoby w przygotowywaniu się do kartkówek czy sprawdzianów.

Głównym celem, który przyświeca młodym internautom przy uruchamianiu internetowych przeglądarek jest jednak chęć korzystania z serwisów rozrywkowo - kulturalnych. Młody użytkownik sieci stawia przede wszystkim na relaks. Filmy i seriale na platformach streamingowych, słuchanie podcastów lub piosenek z serwisów na żądanie oraz gry video - to dominuje.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.