PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Polska przestaje być drugim wyborem dla zagranicznych studentów

Trwa okres wdrażania konstytucji dla nauki, zwanej 2.0. Polskie uczelnie przechodzą przez ten okres z różnymi skutkami. Jak zgodnie uznali paneliści sesji „Studenci zagraniczni w uczelniach Europy Centralnej”, rynek szkolnictwa wyższego jest jednym z najbardziej zglobalizowanych rynków na świcie. To dla studentów i uczelni ogromna szansa, ale i wyzwanie.

Polska przestaje być drugim wyborem dla zagranicznych studentów
Na polskich uczelniach będzie przybywać zagranicznych studentów (fot.shutterstock)
REKLAMA
  • Polskie uczelnie nie mają wyjścia - jeśli chcą się liczyć na rynku, muszą postawić na internacjonalizację. 
  • Wprawdzie język angielski jest coraz mocniejszą stroną nie tylko ośrodków nauczania, ale Polaków w ogóle, to wciąż wiele jest w tym zakresie do zrobienia.
  • Z jakimi jeszcze problemami przychodzi mierzyć się polskim uczelniom w dobie globalizacji edukacji? O tym rozmawiali eksperci podczas dyskusji "Studenci zagraniczni na uczelniach Europy Centralnej", która odbyła się podczas XI Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach. 

Zdaniem Witolda T. Bieleckiego, rektora Akademii Leona Koźmińskiego, liczba zagranicznych studentów w Polsce będzie rosła. To efekt umiędzynarodowienia szkolnictwa wyższego. Proces trwa nie od wczoraj, ale w ostatnich latach wyraźnie nabiera tempa. 

- Sprzyja temu nowa reforma 2.0 nastawiona na umiędzynarodowienie poprzez zmianę kategoryzacji, poprzez dyscypliny. Kryteria, które są zastosowane do kategoryzacji zmuszą uczelnie, by stawały się międzynarodowymi. W zasadzie liczyły będą się jedynie publikacje w języku angielskim - mówił Bielecki.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Zaznaczył też, że uczelnie muszą zmienić sposób promocji. Współczesna młodzież, współczesne społeczeństwo informacji szuka nie na ulotkach, w broszurach czy informatorach.

Witold T. Bielecki, rektor Akademii Leona Koźmińskiego (fot. PTWP)
Witold T. Bielecki, rektor Akademii Leona Koźmińskiego (fot. PTWP)

- Dziś kryterium wyboru jest internet i znaleziona w nim wiedza. Dziś dużo większą rolę niż tradycyjny marketing, do którego jesteśmy przyzwyczajeni, odgrywa tzw. marketing szeptany - mówił Bielecki.  

Violetta Skrzypulec-Plinta, prorektor ds. rozwoju i promocji uczelni Śląskiego Uniwersytetu Medycznego, zwróciła uwagę na potrzebę zmian w ustawie 2.0, która w przypadku uczelni medycznych pozostawia pole do popisu.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Polska przestaje być drugim wyborem dla zagranicznych studentów

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA