PARTNERZY PORTALU

Polska Akademia Nauk chce wyjść do ludzi. Pojawi się w social mediach

  • Autor: PAP/AH
  • 21 gru 2022 10:52

Polska Akademia Nauk jest najbardziej prestiżową i rozpoznawalną organizacją naukową w Polsce. Chciałbym, żeby była postrzegana jako wiodąca i nowoczesna instytucja, silna swoim doświadczeniem - mówi wiceprezes elekt PAN prof. Dariusz Jemielniak, cytując Spidermana.

Polska Akademia Nauk chce wyjść do ludzi. Pojawi się w social mediach
Prof. Dariusz Jemielniak jest teoretykiem zarządzania i socjologii. fot. Jason Krüger/wikimedia, licencja CC BY-SA 4.0
REKLAMA
  • W czwartek 8 grudnia Zgromadzenie Ogólne PAN wybrało czworo wiceprezesów. Jednym z nich jest prof. Dariusz Jemielniak.
  • Profesor będzie zajmował się m.in. kreowaniem, umacnianiem wizerunku i promocją PAN. Prezes elekt będzie pełnił swoją funkcje w kadencji 2023-2026.
  • To, co chciałbym w najbliższych latach zrobić, to po pierwsze zwiększyć obecność akademii w mediach społecznościowych. Chcę zainicjować działania zachęcającego do zainteresowania nauką - mówi wiceprezes elekt PAN.

W jakich okolicznościach został pan wybrany na wiceprezesa PAN?

- Skontaktowałem się z prezesem elektem prof. Markiem Konarzewskim po jego wyborze (wybory odbyły się w październiku - red.), by przekazać uwagi dotyczące komunikowania i obecności PAN w mediach. Później prof. Konarzewski zaprosił na spotkanie, na którym rozmawialiśmy o wizji i strategii komunikacji PAN.

Czytaj także: Prof. Marek Konarzewski nowym prezesem PAN

Najwyraźniej prezes-elekt uznał, że moje pomysły są zbieżne z jego, bo zaproponował mi udział w wyborach. Po krótkim namyśle zdecydowałem się przyjąć jego propozycję.

Czytaj także: Polska Akademia Nauk ma czworo nowych wiceprezesów

W PAN będzie pan odpowiadał m.in. za kreowanie i umacnianie wizerunku akademii. Jaki ma pan na to plan?

- PAN wykonała już znaczący postęp w tym zakresie podczas mijającej kadencji. Ma jednak sporo do zrobienia. To, co chciałbym w najbliższych latach zrobić, to po pierwsze zwiększyć obecność akademii w mediach społecznościowych - w sensie uczestnictwa w debacie. Chcę zainicjować działania zachęcającego do zainteresowania nauką.

Do tej pory PAN miała trudność z przebiciem się z przekazem do świadomości publicznej. Ale są wyjątki - na przykład działania zespołu ds. pandemii COVID-19 ustępującego prezesa prof. Jerzego Duszyńskiego należy uznać za komunikacyjny sukces.

Polska Akademia Nauk jest najbardziej prestiżową i rozpoznawalną organizacją naukową w Polsce. Chciałbym, żeby była postrzegana jako wiodąca i nowoczesna instytucja, silna swoim doświadczeniem.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (3)

Do artykułu: Polska Akademia Nauk chce wyjść do ludzi. Pojawi się w social mediach

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Kulis 2022-12-22 01:31:03

    Trzymam kciuki za Polską Akademię Nauk, która de facto jest najważniejszą instytucją polskiej nauki od 70 lat. Jest to istotne, gdyż PAN posiada najbardziej rozległy, wszechstronny i doniosły merytorycznie dorobek badawczy spośród wszystkich krajowych instytucji naukowych. Na dorobek badawczy PAN składa się indywidualny dorobek naukowy członków krajowych rzeczywistych i korespondentów plus członków zagranicznych, a także dorobek instytutów naukowych Akademii, niektóre mają 60 lat i więcej. Brawo Polska Akademia Nauk.

    • As 2022-12-22 03:58:19

      To wszystko prawda. PAN zajmuje wysoką pozycję w lidze narodowych akademii nauk Europy, co wyartykułował na łamach magazynu ACADEMIA prof. Antonio Loprieno prezes Europejskiej Federacji Akademii Nauk (ALLEA). Siłą PAN-u są instytuty naukowe, których jest 70. Podobną strukturę do PAN-u ma Austriacka Akademia Nauk tzw. siostrzana akademia, Królewska Holenderska Akademia Nauk i Sztuk lub Królewska Szwedzka Akademia Nauk. Wszystkie one mają własne placówki badawcze, choć w różnej formie organizacyjnej.

  • Loczek 2022-12-21 22:16:06

    Prof. Dariusz Jemielniak to mądry człowiek i dobry organizator nauki. Życzę owocnej pracy, i wszystkiego dobrego w trudnych czasach społeczno-gospodarczych.

REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA