PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Praca zdalna po nowemu. Mamy projekt zmian w Kodeksie pracy

Pokolenie Y: Czego wymagają od staży i praktyk?

Przedstawiciele nie mających pozytywnej opinii wśród pracodawców igreków w badaniu określili, jak postrzegają siebie i czego oczekują od firm.


  • Autor:ZF
  • 25 sie 2015 4:00
Pokolenie Y: Czego wymagają od staży i praktyk?
Młodzi od firm przyjmujących ich na praktyki wymagają profesjonalnego podejścia Fot. Fotolia
REKLAMA

Z ankiety przeprowadzonej w maju br. w ramach kampanii świadomościowej „#jestemYgrekiem. Nie jestem leniem”, wynika, że młodzi dużo wymagają od korporacji przyjmujących ich na praktyki . 

Igreki chcą zdobywać wiedzę i nowe umiejętności

Z ponad 1600 studentów poddanych badaniu zdecydowana większość walor edukacyjny stażu określiła za najbardziej wartościowy. Aż dla 94 proc. ankietowanych było bardzo ważne lub ważne to, jak wielu nowych rzeczy się nauczą i ile doświadczenia zdobędą. 

Wyznaczniki dobrego stażu według studenta

Oprócz możliwości zdobycia wiedzy i nowych umiejętności igrekom zależało też na wysokiej jakości przeprowadzania praktyk – od rozpoczęcia do zakończenia programu.

Czytaj też: Są Igrekami, a nie leniami. Czas zmienić obraz pokolenia Y

Badanie wykazało, że dla młodych stażystów ważne jest, aby program praktyk i zakres obowiązków był jasno zdefiniowany, a pisemna umowa spisana zaraz po rozpoczęciu stażu. Istotne dla praktykantów było też odpowiednio przygotowane miejsce pracy, wyznaczony mentor udzielający ciągłego, konstruktywnego feedbacku oraz po ukończeniu programu potwierdzenie realizacji praktyk na piśmie. 

Czy wynagrodzenie za staż ma znaczenie?

Otrzymywanie wynagrodzenia za pracę aż 52 proc. ankietowanych określiło za bardzo ważne. Co istotne, informowanie o tym, czy praktyki będą płatne, czy nie, już na etapie ogłoszenia, 82 proc. igreków określiło za element oferty, który ich interesuje. Skuteczność takiej informacji oceniono równie wysoko. 

Czytaj też: Praktyki dla absolwentów szkół wyższych będą płatne. Ile zarobią praktykanci?

Jak igreka postrzega on sam

Ankietowani zostali również poproszeni o wyróżnienie najlepszych cech swojego pokolenia, cenionych według nich na rynku pracy. Trzy wartości zaznaczane przez nich najczęściej to wielozadaniowość, mobilność oraz doskonałe opanowanie nowoczesnych technologii.

O tym, że igreki chcą się kształcić, świadczy również fakt, że aż 91 proc badanych potwierdziło, że staże i praktyki ułatwiają wejście na rynek pracy. Jeśli chodzi o czas trwania stażu, połowa studentów określiła 1-3 miesięcy za optymalny. Tylko 1 proc. uważał, że wystarczy mniej niż miesiąc praktyk.

Powszechnie jednak igreki uchodzą za leniwych, pozbawionych pasji i chęci do działania. Kto więc ma rację, a kto się myli?

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Pokolenie Y: Czego wymagają od staży i praktyk?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Dyrektor 2015-08-31 14:02:47

    Przyjmowałem na staż i praktyki studentów z lubelskiej Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Administracji. Wymagałem od nich tego samego co od swoich etatowych pracowników. Ci na stażu za efektywność dostawali premie motywujące. Pracowali chętnie i dziękowali moim pracownikom, że poświęcają im swój czas i uczą ich dosłownie życia zawodowego, szczególnie jeśli staż w mojej firmie był dla studentów pierwszą poważną pracą. Nie ma sensu uczyć ich złudzeń, że praca nie wymaga od nich odpowiedzialności. To dorośli ludzie i lepiej jak zobaczą jak naprawdę wygląda praca na etacie już podczas stażu, żeby nabrać pracowitości i do pracy zawodowej zwyczajnie dojrzeć. Przewinęło się w mojej firmie około 30 studentów z WSPA. Na dłuższy staż co roku braliśmy po 2-3 osoby. Na zaliczeniowe praktyki różnie, często 5-6 osób, ale na krótszy okres czasu. Kilku najlepszych studentów zostało na stałe i są nadal zatrudnieni. Dostali umowy na pełny etat i teraz zdarza się, że sami uczą przychodzących studentów wymieniając się doświadczeniami.

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.