Nowe kierunki na uczelniach: wywiad biznesowy oraz zarządzanie przestrzenią kosmiczną

Uczelnie otwierają nowe kierunki na studiach. Akademia Leona Koźmińskiego wprowadza strategiczny wywiad biznesowy, natomiast SGH - zarządzanie przestrzenią kosmiczną w nowej gospodarce.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Nowe kierunki na uczelniach: wywiad biznesowy oraz zarządzanie przestrzenią kosmiczną

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

26 sie 2014 11:30


Wywiad biznesowy, odgrywający w światowym biznesie kluczową rolę, w Polsce cierpi na brak profesjonalnej kadry. Z uwagi na zainteresowanie polskiego biznesu wyszkolonymi specjalistami w zakresie pozyskiwania i analizowania informacji, Akademia Leona Koźmińskiego, jako pierwsza w Polsce, wprowadziła na rynek nowy kierunek studiów podyplomowych „Strategiczny wywiad biznesowy”.

Głównymi adresatami studiów są osoby, które budują lub chcą zbudować profesjonalną komórkę wywiadu biznesowego w firmie, kierujące lub chcące kierować samodzielnymi projektami wywiadowczymi, dostawcy informacji i analiz wywiadowczych (np. prywatnych firm wywiadowczych, dostawców informacji biznesowej, wywiadowni gospodarczych, firm infobrokerskich i innych).

Skierowane są również do pracowników działów marketingu, strategii, analiz, rozwoju produktów, rozwoju biznesu, inwestycji, zakupów, sprzedaży, zasobów ludzkich chcących rozwinąć swój warsztat pracy o aspekty wywiadowcze, a także do osób, które wiążą swoją karierę z tą dziedziną.

Z kolei Szkoła Główna Handlowa w Warszawie otworzyła nabór na nowe studia podyplomowe – Zarządzanie przestrzenią kosmiczną w nowej gospodarce. To propozycja dla osób, które szukają wiedzy na temat komercyjnego wykorzystania przestrzeni kosmicznej. Absolwenci studiów będą mogli włączyć się w eksplorację gospodarczą przestrzeni kosmicznej.
 
- Wiedza przekazywana podczas studiów dotyczyć będzie aspektów prawnych, finansowych, organizacyjnych, ekologicznych oraz etycznych wykorzystania komercyjnego przestrzeni kosmicznej przez takie sektory gospodarki i instytucje jak sektor technologii satelitarnych, nawigacji, różnych branż przemysłu produkujących urządzenia i świadczących usługi na rzecz sektora kosmicznego, jednostki naukowo-badawcze i projektowe, sektor militarny, meteo itd. Studia pozwolą na zrozumienie istoty technologii kosmicznych i ich ekonomicznego znaczenia w nowej gospodarce - mówi prof. dr hab. Elżbieta Marciszewska, kierownik nowych studiów podyplomowych, które organizowane są przez Katedrę Transportu w Kolegium Zarządzania i Finansów SGH.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

2 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

general 2015-09-14 10:10:10

Strategiczny wywiad biznesowy to strata czasu i pieniędzy. Szczerze odradzam. Już chyba bardziej wartościowe może okazać się zarządzanie przestrzenią kosmiczną. Studia niczego nowego nie uczą. Jeśli ktoś interesuje sie wywiadem biznesowym proponuję poczytać o tym w internecie - z pewnością znajdzie się tyle samo informacji i przy okazji zaoszczędzi 7 tysięcy

Robert 2015-09-14 09:52:03

Jako tegoroczny absolwent studiów mogę powiedzieć, że studia są po prostu słabe. Nie spełniły oczekiwań studentów a przede wszystkim nie wyczerpały, zakładanego i obiecywanego przez organizatorów, programu. W skrócie można ująć to w kilku słowach: rażąco słaba organizacja, kompletnie nieprzemyślany harmonogram zajęć i przypadkowy dobór wykładowców reprezentujących fatalnie niski poziom. Za te pieniądze lepiej poszukać studiów podyplomowych na innym kierunku i na innej uczelni.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.