PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Nietrafione szkolenia. To nie jest to, czego chcą pracownicy

  • KDS
  • 23 wrz 2022 11:59

Przy przygotowywaniu oferty szkoleniowej dla pracowników firmy nie biorą pod uwagę ich potrzeb. W efekcie choć 98 proc. z nich jest otwartych na zdobywanie nowych kompetencji, to zaledwie 36 proc. jest usatysfakcjonowanych tym, co oferuje im pracodawca.

Nietrafione szkolenia. To nie jest to, czego chcą pracownicy
Blisko 60 proc. badanych przyznało, iż ich obecny pracodawca udostępnia im zasoby do nauki (fot. Unsplash/Kyle Gregory Devaras)
REKLAMA
  • Pracownicy chcą się rozwijać, aby móc odpowiadać na wyzwania zawodowe zarówno teraz, jak i w przyszłości.
  • Jednak ich wizja dalszego kształcenia i realne potrzeby w tym zakresie bardzo często rozmijają się z ofertą szkoleniową pracodawców.
  • Raport Hays Poland „Rozwój zawodowy – oczekiwania specjalistów i możliwości firm” pokazał, że firmy nie potrafią przygotować odpowiedniej oferty szkoleniowej dla pracowników. Tylko 36 proc. z nich jest usatysfakcjonowanych tym, co oferuje im pracodawca.

Możliwość rozwoju zawodowego niezmiennie od lat stanowi ważną kwestię dla pracowników. Jest to także jeden z elementów, który decyduje o dołączeniu do firmy lub pozostaniu w niej. Jak wynika z badania Hays Poland, 98 proc. badanych wykazuje się otwartością na zdobywanie nowych umiejętności.

– Specjaliści zauważają, że na rynku pracy zachodzą szybkie zmiany i pojawiają się coraz to nowsze szanse zawodowe. Dla rosnącej grupy polskich ekspertów dostępne są bardziej prestiżowe, lepiej wynagradzane role czy możliwości międzynarodowego rozwoju. Nie dziwi zatem fakt, iż tak wielu pracowników wykazuje się otwartością w zdobywaniu nowych kompetencji. Jest to bowiem postrzegane jako opłacalna inwestycja – podnosząc kwalifikacje, możliwe jest osiągnięcie swoich celów zawodowych – wyjaśnia Łukasz Grzeszczyk, executive director w Hays Poland.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Chęć po stronie pracowników jest, a jak wygląda podejście do szkoleń członków zespołu ze strony firmy? Blisko 60 proc. badanych przyznało, iż ich obecny pracodawca udostępnia im materiały do nauki. Jednak tutaj pozytywy się kończą. Bowiem dostępna oferta szkoleniowa bardzo często nie jest satysfakcjonująca dla specjalistów. Pozytywnie na ten temat wypowiedziało się zaledwie 36 proc. respondentów.

Firmowe szkolenia są niedopasowane do potrzeb pracowników

Różnice w ocenie podejścia do firmowych szkoleń mogą wynikać z faktu, iż poziom szkoleń lub udostępnianych materiałów jest niedopasowany do poziomu umiejętności zatrudnionych. Istnieje również prawdopodobieństwo, iż stosowane w firmach metody nauki nie uwzględniają preferencji pracowników lub nie dysponują oni czasem niezbędnym do skorzystania z nich w godzinach pracy.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Nietrafione szkolenia. To nie jest to, czego chcą pracownicy

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA