PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Molestowanie i mobbing na celowniku firm. Efekt Durczoka?

Na rynku szkoleniowym wzmożony ruch. Coraz więcej firm zamawia szkolenia związane z dyskryminacją, mobbingiem i molestowaniem w miejscu pracy.

Molestowanie i mobbing na celowniku firm. Efekt Durczoka?
Coraz więcej firm interesuje się szkoleniami antymobbingowymi i antydyskryminującymi w miejscu pracy/fot. fotolia
REKLAMA

Na rynku szkoleniowym wzmożony ruch. Coraz więcej firm interesuje się szkoleniami związanymi z dyskryminacją, mobbingiem i molestowaniem w miejscu pracy. Trudno nie odnieść wrażenia, że ma to związek ze sprawą Kamila Durczoka i wykrytymi w TVN-ie nadużyciami.

- Faktycznie, sprawa, która miała miejsce w TVN-ie związana z przypadkami dyskryminacji i mobbingu w stacji, wzbudziła zainteresowanie nie tylko opinii publicznej, ale i firm. W ostatnim czasie odnotowaliśmy trzykrotny wzrost zapytań odnośnie szkoleń w tym zakresie. Płyną one nie tylko z firm prywatnych, ale i z instytucji państwowych – urzędów, ministerstw – mówi Grzegorz Ilnicki, konsultant i trener Grupy ODiTK.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Jego zdaniem, cała sprawa z Kamilem Durczokiem uświadomiła pracodawcom zagrożenie, jakie niesie ze sobą możliwość występowania mobbingu czy molestowania w miejscu pracy (a żeby do niego doszło wystarczą tylko słowa - o czym więcej tutaj).

- Zagrożenie, którego naprawdę można się nie spodziewać – przecież Kamil Durczok był świetnym prezenterem, znanym i szanowanym dziennikarzem – podkreśla Ilnicki. – Ja oczywiście nie chcę osądzać, czy to właśnie on dopuszczał się molestowania i mobbingu, od tego są niezawisłe sądy. Jednak rozgłos sprawy i wyniki prac Komisji, spowodowały, że inne firmy stały się bardziej wrażliwe na ten problem – podkreśla.

Czytaj też: Pracownicy milczą na temat mobbingu i molestowania w miejscu pracy

Podobnego zdania jest Mirosław Mordak, członek zarządu i dyrektor ds. handlowych Progress Project.

- Mamy trzy razy więcej zapytań odnośnie szkoleń z tego zakresu oraz dwa razy więcej zapytań, dotyczących wdrożenia procedur antymobbingowych w firmach. Zwiększone zainteresowanie obserwujemy już od dobrego miesiąca - mówi Mirosław Mordak, członek zarządu i dyrektor ds. handlowych Progress Project.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Molestowanie i mobbing na celowniku firm. Efekt Durczoka?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.