Młodzi projektanci mody szlifują warsztat w LPP. Czy znajdują później zatrudnienie?

Firma LPP z branży odzieżowej i właściciel takich marek jak Reserved, House czy Mohito, realizuje dwa duże projekty skierowane do studentów. Wzięło w nich już udział prawie 200 osób. a 10 załapało się na płatny staż w firmie.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Młodzi projektanci mody szlifują warsztat w LPP. Czy znajdują później zatrudnienie?

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

16 lip 2014 14:28


Projekty edukacyjne "Warsztaty Projektowania Ubioru" oraz warstzaty "Biała koszula" skierowane są do studentów Akademii Sztuk Pięknych oraz uczelni wyższych o kierunkach związanych z modą i projektowaniem ubioru. Wzięło już w nich udział ok. 200 studentów, a w tym roku dziesięciu najlepszych otrzymało możliwość odbycia płatnego stażu w centrali firmy.

Staż w LPP to często początek kariery zawodowej młodych projektantów. W latach 2012 i 2013, zatrudnionych zostało ok. 30 proc. stażystów, natomiast w 2011 roku wskaźnik ten był jeszcze wyższy - współpracę nawiązano z niemal połową studentów, uczestniczących w programach stażowych.

- Warsztaty Projektowania Ubioru" i projekt „Biała Koszula" to coroczne projekty edukacyjne prowadzone przez projektantów flagowej marki LPP - Reserved. Celem regularnie organizowanych warsztatów jest przybliżenie młodym projektantom oraz studentom uczelni modowych procesu powstawania kolekcji i konkretnych produktów, przy wsparciu profesjonalnych projektantów LPP - mówi Łukasz Smoła, projektant Reserved.

- Wartością naszych warsztatów jest to, że uczymy projektowania komercyjnego, wiemy jakie warunki musi spełniać produkt, by odniósł sukces rynkowy. Podczas zajęć zauważamy, że dla studentów, często skoncentrowanych głównie na teorii, nasza praktyczna perspektywa stanowi wartość dodaną, ponieważ przybliża ich do realnego myślenia o modzie i postrzegania jej w szerokiej perspektywie rozwoju ścieżki zawodowej - dodaje.

Tematem przewodnim tegorocznej edycji „Warsztatów Projektowania Ubioru" było wprowadzenie do projektowania komercyjnego. W ramach praktycznych zajęć, zorganizowanych we Wzorcowni Reserved w Gdańsku, studenci mieli za zadanie przygotować plansze inspiracyjne w oparciu o trendbooki Peclers Paris do dwóch linii Reserved - Young Fashion Lab i Modern Line.

Ponadto, każda z grup stworzyła tzw. brand person, czyli precyzyjny opis profilu klienta, dla którego przygotowują projekt. Do zadań uczestników warsztatów należało także przygotowanie krótkiego filmu modowego. Studenci zaprezentowali również własne portfolia i propozycje projektów.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.