PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Mechanik samochodowy najpopularniejszym profilem w zawodówkach

Liczba uczniów w zawodówkach i technikach spadła o 15 proc. w ciągu pięciu lat. Popularnymi kierunkami pozostają technik informatyk i technik ekonomista, a takie kształcenie powinno uwzględniać inne potrzeby rynku pracy niż studia wyższe.

Mechanik samochodowy najpopularniejszym profilem w zawodówkach
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 23 września 2022
REKLAMA

Według informacji, które Bankier.pl uzyskał w Ministerstwie Edukacji Narodowej, zawodówki i technika kształciły w zeszłym roku 1,06 miliona uczniów. Niezmiennie najwięcej osób decyduje się na zdobycie tytułu technika informatyka i ekonomisty – ostatnie dane MEN mówią o - odpowiednio 19 i 12,6 tys. absolwentów.

Uczniowie szkół zawodowych najczęściej decydują się na profil mechanika pojazdów samochodowych – w ostatnim roku zawód ten zdobyło 10,4 tys. absolwentów, a w ciągu ostatnich pięciu lat – 55 tysięcy.

Coraz mniej młodych ludzi decyduje się na zdobycie fachu w specjalizacjach budowlanych, czy gastronomicznych. W odwrocie jest także kształcenie w klasach dla przyszłych elektryków, czy stolarzy, gdzie liczba absolwentów w ubiegłym roku wyniosła niecałe 2 tysiące.

– Wybory uczniów szkół zawodowych i techników przypominają trendy panujące wśród studentów. Jedni i drudzy chcą być informatykami i ekonomistami. To tylko potwierdza, że szkolnictwo zawodowe wyzbywa się idei, która mu przyświecała. Takie kształcenie powinno uwzględniać inne potrzeby rynku pracy niż studia wyższe, w przeciwnym razie i technika, i uniwersytety zaleją rynek osobami z tej samej branży – komentuje Mateusz Gawin, redaktor Bankier.pl.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Mechanik samochodowy najpopularniejszym profilem w zawodówkach

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA