PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Mają ogromne problemy z dostępem do pracowników. Sięgnęli po sprawdzony sposób

W sektorze usług wspólnych najważniejsze są kompetencje językowe, jednak osoby, które chciałyby związać się zawodowo z firmami reprezentującymi go, powinny też posiadać umiejętność rozwiązywania problemów oraz zarządzania projektami o zasięgu globalnym. Przydatna jest też znajomość narzędzi koniecznych do pracy w wirtualnym środowisku czy umiejętność autoprezentacji i podejmowania decyzji. Takich kompetencji uczyć będą przedstawiciele krakowskich korporacji na nowo powstałym kierunku studiów.

Mają ogromne problemy z dostępem do pracowników. Sięgnęli po sprawdzony sposób
W tej chwili sektor usług wspólnych zatrudnia 355 tys. osób. Aspiracje ma dużo większe. (Fot. Shutterstock)
REKLAMA

Z najnowszego raportu ABSL "Sektor Nowoczesnych Usług Biznesowych w Polsce 2021" wynika, że tylko w 2020 r., w czasie pandemii, w centrach usług biznesowych stworzonych zostało łącznie 13,5 tys. nowych miejsc pracy. Oznacza to, że wzrost zatrudnienia w sektorze usług biznesowych wyniósł w ubiegłym roku 3,9 proc., podczas gdy cała polska gospodarka skurczyła się o 2,7 proc. W tej chwili branża zatrudnia 355 tys. osób. Aspiracje ma dużo większe.

- Mamy kompletny kryzys w dostępie do pracowników z odpowiednimi kompetencjami. Dlatego zdecydowaliśmy się na współpracę z uczelnią i możemy pochwalić się uruchomieniem pionierskiego kierunku studiów na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie, gdzie 84 studentów rozpoczęło rok akademicki - informuje Anna Berczyńska, dyrektor zarządzająca grupą Schaeffler, vice-president talent w ABSL Poland.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Nowy kierunek - Global Business Service - powstał we współpracy ze Związkiem Liderów Sektora Nowoczesnych Usług Biznesowych (ABSL) po to, by kształcić pracowników gotowych do pracy w międzynarodowym środowisku.

Ciąg dalszy materiału pod filmem

Posłuchaj całej rozmowy z Anną Berczyńską, vice-president talent w ABSL Poland:

Anna Berczyńska mówiąc o kompetencjach, jakie powinny mieć osoby chcące pracować w sektorze usług wspólnych, wymienia nie tylko kompetencje językowe, ale też umiejętność rozwiązywania problemów, pracy w międzynarodowym środowisku, zarządzania projektami o zasięgu globalnym. Przydatna jest też znajomość narzędzi koniecznych do pracy w wirtualnym środowisku, ale też umiejętność autoprezentacji i podejmowania decyzji.

Czytaj więcej: Na pięciu latach studiów się nie skończy. To koniec nauki, jaką znamy

Właśnie taką wiedzą ze studentami nowo powstałego kierunku mają dzielić się przedstawiciele środowiska międzynarodowych krakowskich korporacji, którzy będą brali aktywny udział w prowadzeniu zajęć i warsztatów. Kierunek GBS przygotuje studentów do rozwoju międzynarodowej kariery w centrach biznesowych należących do największych firm na świecie, które bardzo chętnie inwestują w stolicy Małopolski.

Wśród partnerów kierunku obok ABSL znalazło się 25 czołowych podmiotów sektora. To pierwszy kierunek w Polsce, który został stworzony od podstaw przez biznes i naukę, by kształcić pracowników dla sektora funkcjonującego w otoczeniu rozwijających się technologii i nowych gałęzi gospodarki.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Mają ogromne problemy z dostępem do pracowników. Sięgnęli po sprawdzony sposób

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.