Ruszyły pierwsze warsztaty dla studentów i studentek Łódzkiej Szkoły Filmowej w ramach międzynarodowego projektu Netflix Grow Creative. Współpraca ma wspierać młodych filmowców i praktycznie przygotować ich do rozpoczęcia kariery w branży.

W ramach projektu Netflix Grow Creative studenci scenariopisarstwa, organizacji produkcji filmowej oraz reżyserii biorą udział w cyklu warsztatów prowadzonych przez ekspertki i ekspertów w swoich dziedzinach. Szkolenia obejmą m.in.prowadzenie i koordynację twórczej współpracy, pisanie i rozwój scenariusza, przygotowanie do pitchingów.
- Poprzez działania wchodzące w skład szerszego programu Grow Creative chcemy wspierać rozwój artystyczny i zawodowy uzdolnionych studentów i studentek oraz zapewnić im jak najlepszy start w profesjonalnej karierze. To nie jednorazowa inicjatywa, ale początek naszej długofalowej inwestycji w relacje ze Szkołą Filmową w Łodzi i, tym samym, w przyszłość polskiej branży filmowej i telewizyjnej - komentuje Christopher Mack, dyrektor programu Grow Creative w Netfliksie.
Rektor szkoły dr hab. Milenia Fiedler podkreśla, że kooperacje z zewnętrznymi podmiotami są uzupełnieniem procesu kształcenia studentów.
- W programie kształcenia Szkoły Filmowej w Łodzi skupiamy się zarówno na rozwoju wrażliwości, talentu i indywidualności twórczej, jak i na perfekcyjnym opanowaniu warsztatu czy znajomości realiów pracy w profesjonalnej kinematografii i przemyśle audiowizualnym. Dla osiągnięcia ostatniego z wymienionych celów nauczania istotna jest partnerska współpraca z podmiotami, z sukcesem funkcjonującymi w branży od lat. Dlatego cieszy nas perspektywa współpracy z Netflix, która wzbogaci ofertę edukacyjną Szkoły i umożliwi zdobycie ponadprogramowej wiedzy o rozwijaniu projektów filmowych i serialowych oraz o standardach technologicznych i organizacyjnych profesjonalnej produkcji. Takie umiejętności bezpośrednio przekładają się na wzrost zawodowych kompetencji i zwiększenie szans naszych absolwentów i absolwentek na budowanie kariery zawodowej i własnej ścieżki artystycznej – mówi Milenia Fiedler.
Współpracę zainaugurowały dwudniowe warsztaty, w trakcie których uczestnicy mieli okazję posłuchać o sztuce opowiadania historii, specyficznych zasadach produkcji i finansowania czy postprodukcji, a także poznać tajniki procesu pozyskiwania tytułów dla platformy.



KOMENTARZE (0)