Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie oraz Microsoft podpisały list intencyjny dotyczący współpracy. Główne korzyści z zawartego porozumienia mają czerpać przede wszystkim studenci.

- W ramach współpracy AGH oraz Microsoft będą podejmować m.in. działania o charakterze edukacyjnym oraz badawczym w IT.
- Korzyścią płynącą z umowy ma być także program mentoringowy dla studentów AGH.
- Program mentoringowy pozwoli on na bardziej efektywne wykorzystanie technologii Microsoft w różnych zastosowaniach.
- Program mentoringowy realizowany wspólnie z firmą Microsoft skierowany jest głównie do studentów, którzy niebawem będą przystępować do obrony prac magisterskich. Nadrzędnym celem jest udzielenie wsparcia dyplomantom w całym procesie powstawania prac. Indywidualny mentoring odbywa się przy udziale ekspertów z firmy i dla samych studentów może być niezwykle cennym wsparciem - podkreśla prof. Marek Kisiel-Dorohinicki, dyrektor Instytutu Informatyki AGH.
Jak wyjaśnia, prace realizowane przez dyplomantów AHG często mają charakter aplikacyjny, mogą być wdrażane na rynek komercyjny.
- Dzięki wsparciu merytorycznemu udzielanemu przez ekspertów powstające prace zyskują na jakości. To zasługa tego, że będą powstawały pod okiem mentorów z branży technologicznej - dodaje Kisiel-Dorohinicki.
Czytaj też: Będą uczyć studentów o wojnie na przykładzie Ukrainy
Zawarty list jest pokłosiem dotychczas prowadzonych wspólnie działań. Obszar współpracy z firmą obejmuje m.in. możliwość korzystania przez społeczność akademicką w działalności naukowej, dydaktycznej, administracyjnej i badawczej z gotowych narzędzi oraz wytworzonych przez specjalistów z AGH aplikacji, które budowane są w oparciu o technologie dostarczane przez Microsoft.
Czytaj też: Uniwersytet Rzeszowski szkoli Ukraińców i uczy ich polskiego
Za współpracę w tym zakresie odpowiada dyrektor Centrum Rozwiązań Informatycznych AGH - dr inż. Grzegorz Król. Usługa Microsoft 365 okazała się szczególnie przydatna podczas pandemii, umożliwiając naukę zdalną i do dziś jest mocno wykorzystywany w tej dziedzinie. Obecnie wykorzystywanie cyfrowych narzędzi w nauczaniu i zarządzaniu placówką usprawnia dodatkowo procesy administracyjne oraz umożliwia efektywną pracę zespołową.
Realizację umowy koordynuje prof. Marek Kisiel-Dorohinicki, odpowiedzialny za działania związane z informatyzacją w AGH.



KOMENTARZE (0)