×

Subskrybuj newsletter
pulshr.pl

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
PARTNERZY PORTALU

Kompetencje miękkie w cenie. Oto 6 umiejętności pożądanych przez pracodawców

  • Justyna Koc
    jk
  • 19 wrz 2017 12:27

Znaczenie umiejętności społecznych i psychofizycznych na rynku pracy stale rośnie, a w roku 2030 nawet dwie trzecie zawodów będzie wymagało wysoko rozwiniętych kompetencji miękkich. Ekspert Hays wskazuje, w rozwój których obszarów kompetencyjnych warto inwestować.

Kompetencje miękkie w cenie. Oto 6 umiejętności pożądanych przez pracodawców
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 23 września 2022
REKLAMA
Europejski Kongres Gospodarczy
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.

• Świat pracy ulega dynamicznym zmianom, pojawia się zapotrzebowanie na nowe umiejętności, powstają dotychczas nieznane obszary specjalizacyjne.

• Stąd też oprócz posiadanych mierzalnych umiejętności, bezpośrednio związanych z wykonywaną pracą, idealni kandydaci powinni także dysponować kompetencjami, które przygotują ich na ewentualne zmiany.

• Na znaczeniu zyskują nie tyle posiadane certyfikaty i szkolenia, lecz cechy charakteru zapewniające elastyczność i łatwość adaptacji w zmieniającym się środowisku pracy.

Jak pokazuje doświadczenie Hays, pracodawcy z licznych branż od kandydatów oprócz umiejętności twardych w równym stopniu oczekują rozwiniętych kompetencji miękkich, które pozwolą na szybką reakcję w obliczu nieustannych transformacji. Zakres poszukiwanych kompetencji jest szeroki, bowiem firmy poszukują od wrodzonej ciekawości i otwartości na zmiany, przez rozbudowane umiejętności komunikacyjne, aż po zdolność do szybkiej reorganizacji. Ekspert Hays wymienia sześć kompetencji miękkich, które powinien posiadać każdy specjalista.

Chęć do nauki

Wbrew pozorom otwartość na kontynuację nauki i stały rozwój jest przez pracodawców uważana za kompetencję miękką i plasuje się na szczycie listy cech poszukiwanych wśród kandydatów. Jak uważa Agnieszka Pietrasik, executive manager w Hays Poland, idealny pracownik powinien aktywnie inwestować w rozwój posiadanej wiedzy – być na bieżąco z nowościami branżowymi, znać aktualne posunięcia konkurencji, uczestniczyć w konferencjach oraz monitorować zadowolenie klientów, aby poprawić lub udoskonalić świadczone usługi.

– Bez względu na obszar specjalizacyjny, gotowość do dalszej nauki i śledzenie trendów są cechami wysoko cenionymi przez większość pracodawców. W końcu to od stanu wiedzy pracowników w dużej mierze zależy sukces firmy. Dlatego ubiegając się o pracę, warto podkreślić swoją chęć do dalszej nauki i podkreślić dotychczasowe działania ukierunkowane na rozwój zawodowy – twierdzi ekspertka.

Co więcej, w parze z aktualną wiedzą idzie duża świadomość zmian zachodzących na rynku pracy. Wtedy o wiele łatwiej jest w porę dostrzec u siebie niedobór kompetencji aktualnie poszukiwanych na rynku oraz podjąć kroki w celu uzupełnienia braków.

Orientacja na klienta

Zdecydowana większość firm jest w zupełności uzależniona od klientów – ich liczby, rodzaju oraz kupowanych przez nich produktów i usług. Ogromne znaczenie dla biznesu ma także sposób, w jaki zmieniają się zachowania zakupowe oraz dostosowanie oferty do odmiennych preferencji klientów.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Kompetencje miękkie w cenie. Oto 6 umiejętności pożądanych przez pracodawców

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl


REKLAMA