Kobiety 50+ będą się szkolić, by móc przekazać umiejętności młodszym pracownikom

Wykorzystanie praktycznych umiejętności pracujących w handlu kobiet po 50. roku życia to cel projektu Kobiety 50+. Według jego organizatorów panie stanowią ok. 70 proc. wszystkich pracujących w spożywczym handlu detalicznym.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Kobiety 50+ będą się szkolić, by móc przekazać umiejętności młodszym pracownikom

PODZIEL SIĘ


Autor: PAP

23 sty 2014 15:32


Projekt został zorganizowany przez Stowarzyszenie Nasza Inicjatywa we współpracy m.in. z Polską Izbą Handlu. W ramach projektu organizowane mają być szkolenia dla kobiet w wieku 50+, które później, w relacji trenersko-mentorskiej mogłyby przekazywać wiele umiejętności wchodzącym na rynek pracy młodszym pracownikom. Ma to zachęcać pracodawców do inwestowania w kadry.

Jak tłumaczyła koordynatorka merytoryczna projektu dr Beata Bucholt z Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, wyzwaniem jest utrzymanie kobiet po 50 roku życia dłużej na rynku pracy. Podkreśliła, że kobiety w tym wieku pracujące obecnie w handlu mają wiele cennych umiejętności, np. sumienność, zaangażowanie, pozytywne podejście do klienta, umiejętności rozmowy i doradzania. Tymi umiejętnościami mogą dzielić się z młodszymi kolegami.

Czytaj też: Nowa ustawa pomoże bezrobotnym po 50-tce

Dodała, że kobiety zatrudnione w handlu często nie wierzą, że mają umiejętności, którymi warto się podzielić. Dlatego, dzięki specjalnym szkoleniom, starsze pracownice mogłyby wzmocnić swoje kompetencje lub nabyć nowe umiejętności.

Jak przekonywał ekspert projektu Paweł Radomski, pracownicy po 50. roku życia stanowią 40 proc. zatrudnionych w handlu detalicznym. Zatem inwestując w nich, wspieramy najliczniejszą grupę pracowników. Dodatkowo, projekt wzmacnia integrację międzypokoleniową w firmie i wpływa na dobrą atmosferę w pracy, a to z kolei zmniejsza rotację pracowników, co przekłada się na wymierne zyski.

Ekspert wyliczył, że nakłady na projekt w pierwszym roku realizacji zwracają się w wysokości 106 proc. (co oznacza, że zwrócą się w niespełna rok), a w kolejnych latach - w 130 proc.

Dyrektor Generalny Polskiej Izby Handlu Maciej Ptaszyński dodał, że projekt jest potrzebny, m.in. ze względu na zmieniającą się strukturę demograficzną społeczeństwa. Dodał, że nie niesie za sobą żadnego ryzyka finansowego dla firmy, a może przynieść zyski i przedsiębiorcom, i pracownikom.

Projekt skierowany jest do małych i średnich przedsiębiorstw handlowych działających na terenie województwa mazowieckiego, zatrudniających kobiety powyżej 50 lat.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

2 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Danka 2014-03-01 09:42:15

Dlaczego pisząc o kobiecie w wieku 50+, pokazywana jest kobieta w wieku 60+, powiedziałabym nawet, że emerytkę? To jest jawne nadużycie, ponieważ kobieta w wieku 50+ młodo wygląda, tak jak pisząca te słowa, a ta pani na zdjęciu, to z całym szacunkiem bardziej przypomina moja 80 letnia mamę.... Dlaczego nie dostosowujecie treści do obrazu i robicie ludziom mętlik w głowie.

Danka 2014-03-01 09:41:42

Dlaczego pisząc o kobiecie w wieku 50+, pokazywana jest kobieta w wieku 60+, powiedziałabym nawet, że emerytkę? To jest jawne nadużycie, ponieważ kobieta w wieku 50+ młodo wygląda, tak jak pisząca te słowa, a ta pani na zdjęciu, to z całym szacunkiem bardziej przypomina moja 80 letnia mamę.... Dlaczego nie dostosowujecie treści do obrazu i robicie ludziom mętlik w głowie.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.