PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Praca zdalna po nowemu. Mamy projekt zmian w Kodeksie pracy

Joanna Kluzik-Rostkowska: 8,5 mln wejść na filmiki kampanii promującej szkolnictwo zawodowe

- Pierwsze efekty naszej kampanii promującej w internecie szkolnictwo zawodowe poznamy po 1 września. Jednak już teraz jest jasne, że przeszła ona najśmielsze oczekiwania. Odnotowano 8,5 mln wejść - powiedziała szefowa MEN Joanna Kluzik-Rostkowska.

  • Autor:PAP/jm
  • 23 sie 2015 9:35
Joanna Kluzik-Rostkowska: 8,5 mln wejść na filmiki kampanii promującej szkolnictwo zawodowe
- Po godzinie od umieszczenia filmu notowaliśmy po 32 tys. wejść - mówi szefowa MEN, Joanna Kluzik-Rostkowska. (fot.men.gov.pl)
REKLAMA

Minister edukacji narodowej była w sobotę (22 sierpnia) we Wrocławiu gościem festiwalu MeetUp. To największe, pod względem liczby uczestników, spotkanie fanów z internetowymi twórcami, prezentującymi swe dokonania na portalu YouTube.

Kluzik-Rostkowska uczestniczyła w panelu dyskusyjnym podsumowującym zleconą przez resort edukacji kampanię promującą szkolnictwo zawodowe pt."#dobry ZAWODnik".

Kampania polegała m.in. na tworzeniu filmów umieszczanych w internecie, a jej głównym bohaterem był uczeń technikum informatycznego z Wodzisławia Śląskiego posługujący się na YouTube nickiem ReZigiusz.

MEN rządzi na YouTube

W spotach wystąpiła Kluzik-Rostkowska. MEN zapłacił za całą akcję 114 tys. zł i była to pierwsza w Polsce zlecona przez instytucję rządową, a przeprowadzona wśród odbiorców YouTube akcja promocyjna.

- Po godzinie od umieszczenia filmu notowaliśmy po 32 tys. wejść. Ja też czuję się aktywnym uczestnikiem internetu, ale dopiero przy tej kampanii przekonałam się, że to są dwa światy: internet w odbiorze rodziców i młodych ludzi. Ta kampania przeszła najśmielsze oczekiwania, ponieważ miała około 8,5 mln wejść - mówiła Kluzik-Rostkowska.

Politycy nie są w internecie zbyt "sexy"

Bloger, programista i ekspert od monitorowania internetu Michał Sadowski podkreślił, że kluczem do sukcesu tej kampanii było zaangażowanie ReZigiusza, który jest popularny w internecie i wiarygodny dla młodego odbiorcy.

- Zaskakujące, że urzędnicy się na to zdecydowali, bo przecież - ogólnie rzecz biorąc - politycy nie są w internecie zbyt "sexy"- mówił Sadowski.

Jak zaznaczyła Kluzik-Rostkowska, celem akcji promującej szkolnictwo zawodowe było przekonanie odbiorców do wybierania tego typu szkół po ukończeniu gimnazjum oraz przełamanie stereotypu, iż nauka w szkole zawodowej czy technikum "to coś gorszego niż wybór liceum".
-
Zwykle dzieje się tak, że zarówno uczniowie jak i ich rodzice dobrze orientują się, które licea w ich okolicy mają dobrą opinię. Natomiast rzadziej mają wiedzę, jakie w ogóle szkoły zawodowe czy technika są na ich terenie i do jakich przygotowują zawodów - mówiła minister edukacji.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: Joanna Kluzik-Rostkowska: 8,5 mln wejść na filmiki kampanii promującej szkolnictwo zawodowe

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Ewa1978 2015-08-31 14:14:27

    Ukończyłam lata temu zawodówkę, potem poszłam do technikum zaocznego, teraz studiuję na WSPA w Lublinie. Ścieżka może zawiła, ale dzięki edukacji zawodowej mogę teraz pracować na tygodniu, a w weekendy studiować. Zostałam zmuszona do studiów ze względu na sytuację zawodową. Najpierw się opierałam, ale po kilku wykładach bardzo mi się na tej uczelni spodobało. Młodzieży, z którą pracuję przy projektach wolontariackich również polecam najpierw zdobycie zawodu (w 2-4 lata można mieć zawód wybierając ZSZ lub TECH), a potem studia. Z fachem w ręku zawsze łatwiej o pracę.

  • dobra rada 2015-08-24 15:04:09

    Szkoły zawodowe są idealnym rozwiązaniem dla młodych. Jeżeli je się połączy z profesjonalną nauką języka angielskiego i dodatkowego(państwa do którego planujecie emigrację) to gwarancja sukcesu na emigracji. W Polsce to sprzątaczka musi mieć mgr....nic nie ujmując temu potrzebnemu zawodowi, a i tak ma problem ze znalezieniem pracy. Zatem: zawód+język(i) = dobre życie za granicą. Mamy więc dobre hasło kampanii MEN za darmo. Tylko w tej potencjalnej reklamie nie denerwujcie podatników, że ich podatki idą na wykształcenie pracownika dla innego, bogatszego kraju(np. Niemiec, GB), gdzie potrafią skonstruować chłonny rynek pracy dla osób z fachem. Nikt nie myśli o lojalkach na kilka lat, żeby odpracować środki przeznaczone na wykształcenie dla tych którzy wyjadą, bo i tak nie dałoby się zagwarantować miejsca pracy w kraju, a powinno się.

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.