Teraz będziemy konsultować już nie ustawę o szkolnictwie wyższym, a rozporządzenia jej towarzyszące - zapowiedział wicepremier, minister nauki i szkolnictwa wyższego Jarosław Gowin.

- "Przeszliśmy od fazy dyskusji nad ustawą, na pewno ta dyskusja będzie kontynuowana w parlamencie, do dyskusji nad szczegółowymi rozwiązaniami, które będą zawarte w rozporządzeniu" - podkreślił Gowin.
- Jak zaznaczył, treść rozporządzeń powstawać będzie - tak jak ustawa - w "możliwie jak najszerszym dialogu ze środowiskiem naukowców".
Wicepremier chciałby, aby nowa ustawa o szkolnictwie wyższym i nauce, tzw. Ustawa 2.0, jeszcze w lutym trafiła pod obrady rządu oraz by zaczęła obowiązywać od października tego roku. "Liczę, że prace w Sejmie, Senacie, będą przebiegać bezzwłocznie" - mówił szef resortu nauki i szkolnictwa wyższego.
W poniedziałek (5 lutego) w Krakowie Gowin brał udział w konferencji naukowej "Ustawa 2.0 a rozwój nauki i szkolnictwa wyższego", zorganizowanej przez Polską Akademię Umiejętności we współpracy z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Minister poinformował po konferencji, że tego typu inspirujących spotkań, poświęconych rozporządzeniom do ustawy, będzie jeszcze wiele.
"Przeszliśmy od fazy dyskusji nad ustawą, na pewno ta dyskusja będzie kontynuowana w parlamencie, do dyskusji nad szczegółowymi rozwiązaniami, które będą zawarte w rozporządzeniu" - podkreślił Gowin.
Jak zaznaczył, treść rozporządzeń powstawać będzie - tak jak ustawa - w "możliwie jak najszerszym dialogu ze środowiskiem naukowców".
"Wiem, jak ważne jest precyzyjne zdefiniowanie przepisów, żeby generalnie słuszne, kierunkowe rozwiązania nie utknęły gdzieś w niedomyśleniach, braku precyzji rozwiązań zawartych na poziomie rozporządzeń" - powiedział.
Zdaniem wicepremiera poniedziałkowa dyskusja w Krakowie przebiegła w atmosferze z jednej strony pełnego poparcia dla rozwiązań ustawowych, z drugiej strony głębokiego, pełnego żarliwości, "nawet ścierania się" stanowisk, rozważania co do kwestii szczegółowych.
"Mamy chyba wspólnie ze środowiskiem akademickim takie przekonanie, że okręt polskiej nauki wypływa na szerokie międzynarodowe morza, płynie we właściwym kierunku. Teraz ważne, żeby po drodze omijać wszelkie rafy" - ocenił szef resortu nauki.

KOMENTARZE (0)