PARTNER PORTALU partner portalu

Jak wybrać studia? Perspektywy zawodowe coraz ważniejsze dla młodych

Zaledwie 40 proc. studentów rozważając ścieżkę kariery, zwraca uwagę na to, co po skończeniu edukacji czeka ich na rynku pracy - wynika z badania SW Research "Motywacje wyboru studiów".
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Jak wybrać studia? Perspektywy zawodowe coraz ważniejsze dla młodych

  • Młodzi Polacy wciąż przy wyborze kierunku studiów kierują się głównie swoimi zainteresowaniami (62 proc.).
  • Mniejsza część (40 proc.) bierze pod uwagę prognozy panujące na rynku pracy.
  • Ponadto, młodzi chętniej rozważają pracę dla firmy, która jest bliska ich celom i przekonaniom. 

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez SW Research "Motywacje wyboru studiów", młodzi Polacy wciąż przy wyborze kierunku studiów kierują się głównie swoimi zainteresowaniami - robi tak aż 62 proc. badanych. Ponad 40 proc. ankietowanych idzie jednak o krok dalej i rozważając ścieżkę kariery, zwraca uwagę na to, co po skończeniu edukacji czeka ich na rynku pracy.

Podobnie sytuacja ma się w przypadku studiów podyplomowych. Studenci, którzy rozważają ich podjęcie, argumentują swój wybór przede wszystkim zainteresowaniami oraz prognozami panującymi na rynku pracy.

Czytaj też: Co po maturach? Młodzi tłumnie chcą ruszyć na studia

Wyzwaniem okazuje się też wybór właściwej uczelni. Nastolatkowie zwracają uwagę m.in. na kierunki oferowane przez daną szkołę wyższą, czy jej lokalizację i prestiż, jakim się cieszy. Ponad połowa badanych uważa, że wybór tej, znajdującej się w ścisłej czołówce najlepszych placówek w kraju ułatwi im zdobycie pracy w przyszłości.

Research to podstawa

W jaki sposób młodzi Polacy badają rynek pracy? Przede wszystkim obserwują. Dla nastolatków aktywnie obecnych w przestrzeni wirtualnej, wyznacznikiem jest często to, co widzą w ekranach swoich smartfonów. Chętniej rozważają pracę dla marki, która jest bliska ich celom i przekonaniom.

Młodzi chcą robić ciekawe rzeczy. To, czy będą się nimi zajmować w konkretnej firmie, oceniają głównie poprzez obserwację realizowanych kampanii reklamowych, aktywności w social media czy innych, komunikowanych przez markę działań.

- Jeśli chcemy dotrzeć do nastolatków, musimy mówić ich językiem. To trend, który wychodzi już poza zakres klasycznego marketingu, nakierowanego na sprzedaż i wkracza również do zadań realizowanych przez działy HR. Obecnie, chcemy nie tylko przekonać młodych ludzi, do tego, aby sięgnęli po nasze produkty, ale również, żeby w przyszłości zdecydowali się dołączyć do naszego zespołu - mówi Anna Warecka, human resources director w Perfetti Van Melle Polska.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Agnieszka 2019-09-10 10:17:00

ja wybrałam WSEH w Bielsku i kierunek Sport i Zdrowie - uważam to za bardzo dobry wybór

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.