PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Jak lepiej prowadzić biznes w czasie pandemii?

Koronawirus dotknął prawie wszystkich pracodawców w Polsce. Niemal każdego dnia pojawiają się zmiany lub ograniczenia, które nie pozostają bez wpływu na działalność firm. Pandemia wciąż trwa i nie wiadomo, jak długo przyjdzie nam z nią żyć. Jak sobie z nią poradzić? Pomóc może program „Kompetencje dla sektorów zadanie COVID-19”, uruchomiony przez PARP.

Jak lepiej prowadzić biznes w czasie pandemii?
Pandemia koronawirusa postawiła przed przedsiębiorcami wiele wyzwań (Fot. Shutterstock)
REKLAMA

Pandemia koronawirusa postawiła przed przedsiębiorcami wiele wyzwań. Jak wynika z badania "COVID-19 Business Pulse Survey - Polska" zrealizowanego przez Bank Światowy (BŚ) i Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP), aż 69 proc. MŚP zanotowało spadki sprzedaży w ciągu ostatnich 30 dni przed przeprowadzeniem badania wobec analogicznego okresu w 2019 r. (badanie zostało przeprowadzone między 25 maja a 1 lipca 2020 r.).

Walka z negatywnymi skutkami pandemii

Zlikwidować negatywne skutki pandemii w firmach może pomóc program „Kompetencje dla sektorów zadanie Covid-19”, uruchomiony przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości. Projekt jest efektem negocjacji, w które zaangażowane były Rady Sektorowe, PARP, Ministerstwo Rozwoju oraz Instytucja Zarządzająca PO WER. W ich wyniku zdiagnozowano najpilniejsze potrzeby sektorów oraz określono ich zakres merytoryczny.

- Pandemia wymagała podjęcia jak najszybszych działań, które pozwolą na zlikwidowanie jej negatywnych skutków dla przedsiębiorców i gospodarki. Biorąc pod uwagę dostępne mechanizmy zdecydowano na aneksowanie funkcjonujących umów o dofinansowanie, tak aby zwiększoną alokację przeznaczyć wyłącznie na działania antycovidowe. Dzięki temu środki dla przedsiębiorców rozdysponowują doświadczeni operatorzy, którzy mają już doświadczenie i wypracowane procedury udzielania wsparcia – mówi Piotr Krasiński, zastępca dyrektora departamentu rozwoju kadr w przedsiębiorstwach w PARP.

O dofinansowanie mogą ubiegać się mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa, które planują przeszkolić pracowników. Wsparcie kierowane jest do przedsiębiorstw działających wyłącznie w branżach: finansowej, IT, motoryzacyjnej, opieki zdrowotnej i pomocy społecznej, odzysku materiałowego surowców, żywności wysokiej jakości, komunikacji marketingowej, telekomunikacji i cyberbezpieczeństwa, gospodarki wodno-ściekowej i rekultywacji, chemicznej, przemysłu lotniczo-kosmicznego, handlu oraz usług rozwojowych.

O wsparcie finansowe mogą starać się również duże spółki, ale tylko te z sektorów przemysłowych, związanych z reindustrializacją, czyli z branży: motoryzacyjnej, odzysku materiałowego surowców, żywności wysokiej jakości, chemicznej, lotniczo-kosmicznej oraz IT.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Jak lepiej prowadzić biznes w czasie pandemii?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.